عصر خودرو

به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار؛

کارگروه نهاد نظارتی و قانون گذاری بازار سرمایه کره جنوبی تشکیل شد

عصر بازار- کارگروه نهاد نظارتی و قانون گذاری بازار سرمایه کره جنوبی (Financial Supervisory Service) به میزبانی سازمان بورس و اوراق بهادار و با حضور مدیران ارشد بازار سرمایه و اعضای کارگروه کره جنوبی تشکیل شد.

کارگروه نهاد نظارتی و قانون گذاری بازار سرمایه کره جنوبی تشکیل شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، این کارگروه با حضور جمعی از مدیران ارشد بازار سرمایه ایران و مدیران ارشد نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی شامل هوبین کیم، سانگوان اوه، جونگ سونگ آن، دای چون کیم و جونگ سوک هان با موضوع نهاد نظارتی و قانون گذاری کشور کره جنوبی برگزار شد.

    در این کارگروه، وظایف نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی برای مدیران ارشد بازار سرمایه تشریح شد.

    هوبین کیم، یکی از مدیران ارشد نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی، وظایف و مسئولیت های این نهاد را برای اعضاء کارگروه و مدیران ارشد بازار سرمایه تشریح کرد.

    بر اساس این گزارش، نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی FSS یک نهاد مدنی و غیردولتی محسوب می شود که وظایفی از قبیل نظارت و بررسی بر قوانین و مقررات بانک ها،شرکت های کارگزاری و موسسات مربوطه و همچنین شرکت های مرتبط با بازار سرمایه این کشور را دارد.

    تحقیقات بر معاملات مشکوک، تصویب اصول حسابداری از دیگر وظایف این نهاد به شمار می رود.

    هوبین کیم در این خصوص ادامه داد: نهاد نظارتی و قانون گذاری کره جنوبی بر 56 شرکت با ارزشی بالغ بر 301 میلیارد دلار آمریکا نظارت دارد. سود خالص این نهاد تا سال 2015 میلادی، 2 میلیارد دلار آمریکا برآورد شده است.

    وی افزود: یکی از اهداف این نهاد در راستای انجام وظیفه نظارتی خود، کمک به رشد اقتصاد ملی، پیشرفت صنایع مالی و ثبات بازارهای مالی عنوان شده است که از سوی دیگر، ایجاد شیوه  و روش های معاملات عادلانه و حمایت از سهامداران و سرمایه گذاران از دیگر اهداف آن معرفی شده است.

    این در حالی است که پارک گئون هی، رییس جمهوری کره جنوبی برای انجام سفر مهم و تاریخی خود به ایران عصر دیروز یکشنبه وارد تهران شد.

    در جریان این سفر ، همایش بررسی راه های تقویت و گسترش روابط اقتصادی و تجاری تهران – سئول در دوره پسابرجام و فرصت های سرمایه گذاری شرکت های کره ای در پروژه های اقتصادی ایران، همچنین بررسی راه های افزایش تعامل بورس های ایران و کره با حضور وی، روسا و مدیران بخش های دولتی و خصوصی دو کشور در تهران برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها