عصر خودرو

شرکت بزرگ کره‌ای مشتری جدید نفت ایران شد

عصر بازار- سومین شرکت بزرگ هولدینگ کره یکی از فعال ترین شرکت های این کشور در زمینه استفاده از فرصت های بازار ایران است و قصد دارد صادرات نفت از ایران را از سر بگیرد و زیرساخت های این کشور را مدرنیزه کند.

شرکت بزرگ کره‌ای مشتری جدید نفت ایران شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، گروه اس کی، سومین شرکت بزرگ هولدینگ کره یکی از فعال ترین شرکت های این کشور در زمینه استفاده از فرصت های بازار ایران است که پس از لغو تحریم های غرب قصد دارد صادرات نفت از ایران را از سر بگیرد و زیرساخت های این کشور را مدرنیزه کند.

    سخنگوی این شرکت گفت: «رئیس گروه اس کی در جریان سفر خود به ایران به همراه مدیران عامل شرکت های تابعه از جمله اس کی ای اند اس، اس کی انرژی و اس کی تلکام، به دنبال انعقاد قراردادهایی در حوزه های انرژی، تجارت، بازسازی زیرساخت ها خواهد بود.»

    تحلیلگران صنعتی پیش بینی می کنند گروه اس کی که قبلا سال ها مشتری نفت ایران بوده، قراردادهای تجاری پرسودی را قبل از حضور دیگر شرکت های کره ای در ایران منعقد نماید.

    بر اساس اعلام گروه اس کی، شرکت اس کی اینوویشن، قبلا واردات نفت و میعانات گازی از ایران را در سه ماهه نخست امسال افزایش داده است.

    دیگر غول انرژی کره ای یعنی گروه جی اس نیز به دنبال انعقاد قراردادهایی در بخش انرژی و ساخت و ساز ایران است.

    گروه ال اس، یک تامین کننده کابل های برق که در سطح جهانی شهرت دارد نیز گفته رئیس این گروه تمایل دارد پروژه های مربوط به زیرساخت های بخش برق و پروژه های ساخت و ساز را مورد بررسی قرار دهد.

    بر خلاف رویکرد محتاطانه شرکت های خارجی برای انعقاد قراردادهای تجاری با ایران، دولت کره مصمم است که سطح تجارت و سرمایه گذاری های خود در ایران را به حد قبل از تحریم ها برساند.

    دفتر ریاست جمهوری کره بعد از دیدار روسای جمهوری ایران و کره در تهران با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: «دو رئیس دولت در زمینه همکاری ها و مبادلات در حوزه های اقتصادی و غیر اقتصادی توافق کرده اند.»

    در قبال به کار گیری پیمانکاران کره ای برای پروژه های در دست اجرا در ایران، سئول قصد دارد واردات روزانه نفت خود از ایران را از 115 هزار بشکه در سال گذشته به روزانه 280 هزار بشکه در روز افزایش دهد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها