عصر خودرو

وزیران نفت ایران و کره جنوبی یادداشت تفاهم امضا کردند

عصر بازار- وزیر نفت ایران و وزیر بازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی دقایقی پیش راهبرد بلندمدت همکاری دو کشور در زمینه نفت و گاز را با حضور رؤسای جمهوری دو کشور امضا کردند.

وزیران نفت ایران و کره جنوبی یادداشت تفاهم امضا کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از از وزارت نفت، بیژن زنگنه وزیر نفت و «جوهیونگ هوان» وزیربازرگانی، صنعت و انرژی کره جنوبی ظهر امروز (دوشنبه، ١٣ اردیبهشت ماه) سومین یادداشت تفاهم همکاری میان دو کشور را با حضور دکتر حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و پاک گئون هی، رئیس جمهوری کره جنوبی درباره راهبرد بلندمدت همکاری دو طرف امضا کردند.

    کره جنوبی که از مشتریان سنتی نفت خام ایران است پس از لغو تحریمها میزان برداشت نفت خام و میعانات گازی خود را از100 هزار بشکه در روز به ٤00 هزار بشکه در روز رسانده است و به گفته وزیر نفت ایران، باب نخست گسترش همکاری بین دو کشور گشوده شده است؛ تامین منابع مالی پروژه ها از دیگر خواسته های ایران برای افزایش بیشتر همکاری با این کشور شرق آسیاست.

    گاز؛ محوردیگر گسترش همکاری میان ایران و کره جنوبی در زمینه انرژی است، به‌گونه ای که پیش از ورود رئیس جمهوری کره جنوبی به تهران، دو یادداشت تفاهم بین شرکت ملی گاز ایران و شرکت ملی صادرات گاز ایران با شرکت گاز کره جنوبی (کوگس) در زمینه مهندسی، اجرا و بهره برداری خطوط لوله گاز نهم و یازدهم سراسری، ال ان جی، مینی ال ان جی، اجرای خط لوله زیردریایی صادرات گاز به عمان با هماهنگی با این کشور امضا شده است.

    رئیس جمهوری کره جنوبی که عصر دیروز (یکشنبه، ١٢ اردیبهشت ماه) در صدر هیئتی متشکل از ٢٣٦ نفر از مسئولان و رؤسای بزرگترین شرکتهای کره ای وارد تهران شد؛ صبح امروز مورد استقبال رسمی حسن روحانی قرار گرفت؛ این نخستین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران از زمان برقراری روابط سیاسی میان دو کشور است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها