عصر خودرو

دبیرکل کانون کارگزاران عنوان کرد

فراسا، زمینه‌ساز سهولت و سرعت تعاملات کارگزاران با فرابورس ایران

عصر بازار- در این نرم‌افزار دانشی نهفته است که به کارگزار کمک می‌کند تا فرآیندهای لازم برای ثبت یک درخواست را با کمک پارامترهای طراحی شده در سامانه تشخیص دهد که این موضوع نسبت به ارسال و دریافت سفارش به صورت دستی و کاغذی، سرعت اخذ مجوزها را افزایش می‌دهد.

فراسا، زمینه‌ساز سهولت و سرعت تعاملات کارگزاران با فرابورس ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، اهمیت الکترونیکی شدن تمامی فرایندهای موجود در بازار سرمایه و نیاز به تسریع و تسهیل در تعاملات میان کارگزاران با فرابورس ایران، زمینه‌ساز رونمایی از سامانه جدیدی تحت عنوان فراسا شده است.

    به گزارش روابط عمومی فرابورس ایران، دبیرکل کانون کارگزاران با بیان مطلب فوق گفت: زحماتی که به پای نوشتن این سامانه انجام شده قابل تقدیر است؛ در این نرم‌افزار دانشی نهفته است که به کارگزار کمک می‌کند تا فرآیندهای لازم برای ثبت یک درخواست را با کمک پارامترهای طراحی شده در سامانه تشخیص دهد که این موضوع نسبت به ارسال و دریافت سفارش به صورت دستی و کاغذی هم کم هزینه‌تر بوده و هم نیاز به پرسش و پاسخ و استعلام‌های بعدی را از بین می‌برد، بنابراین سرعت اخذ مجوزها افزایش می‌یابد.

    به گفته روح‌اله میرصانعی این سامانه همچنین به روند پاسخگویی فرابورس ایران در مقابل کارگزاران عضو سرعت بیشتری می‌بخشد، چراکه در هر مرحله مشخص است پرونده اخذ مجوز در چه مرحله‌ای قرار دارد و تایید یا رد درخواست نیز با ذکر دلیل برای کارگزار مشخص می‌شود.

    دبیرکل کانون کارگزاران همچنین افزود: با توجه به تعدد سامانه‌های موجود در بازار سرمایه، پیشنهاد می‌شود که حتی‌الامکان این سامانه با سایر سامانه‌ها از جمله ستان، هماهنگ و یکپارچه شود تا به این ترتیب از ارسال چند باره داده‌ها و مدارک توسط کارگزاران جلوگیری به عمل آید.

    وی با بیان اینکه کانون کارگزاران بانک اطلاعاتی مناسبی از پرسنل شرکت‌های کارگزاری و مدارک آنها به تفکیک ایستگاه‌های معاملاتی، دفاتر، تالار، شعب و ... را در اختیار دارد، عنوان کرد: کانون کارگزاران به‌منظور کارایی بیشتر این نرم‌افزار می‌تواند این بانک اطلاعاتی را در اختیار شرکت فرابورس ایران قرار دهد.

    میرصانعی در پایان ابراز امیدواری کرد با توجه به قابلیت‌های فراوان فراسا، شاهد توسعه این سامانه در بازار سرمایه خواهیم بود.

    لازم به ذکر است روز گذشته مراسم رونمایی از فراسا به عنوان سامانه تعامل الکترونیکی فرابورس ایران برگزار شد. این سامانه در فاز اول قرار است فرایند ارتباطی کارگزاران عضو فرابورس ایران را تسهیل کند که در مراحل بعدی و در راستای یکپارچه‌سازی این سامانه با سامانه‌های موجود در سازمان بورس و اوراق بهادار نیز می‌توان از فراسا در سایر بورس‌های کشور استفاده کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها