عصر خودرو

کره جنوبی در انتظار واردات ۴۰۰هزار بشکه ای نفت از ایران

عصر بازار- یکی از رسانه های پرتیراژ چین روز دوشنبه با انتشار گزارشی در خصوص مناسبات تهران و سئول، پیش بینی کرد که صادرات نفت ایران به کره با توجه به امضای قراردادهای جدید نفتی میان دو کشور به ۴۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

کره جنوبی در انتظار واردات ۴۰۰هزار بشکه ای نفت از ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «چاینا دیلی»درگزارش خود نوشت:اگرچه ایران تا پیش ازاین بیش از115 هزار بشکه نفت به کره صادر می کرده است، اما شرایط پیش رو نشان دهنده افزایش همکاری های دو طرف در حوزه انرژی و رسیدن این رقم به 400هزار بشکه در روز است.
    نشریه همچنین به سفر «پارک گئون هی» رئیس جمهور کره به ایران اشاره کرده و آن را دیداری تاریخی در مناسبات رسمی دو طرف از سال 1962 میلادی دانسته است.
    گزارش روزنامه چینی تاکید کرده که این سفر با هدف تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری میان کره و ایران انجام شده است.
    چاینا دیلی اضافه کرد: «پارک» قرار است در این سفر با حسن روحانی رئیس جمهوری ایران و دیگر مقام های ارشد این کشور در باره مهمترین موضوعات همکاری دوجانبه و مسائل و تحولات منطقه ای و بین المللی بحث و تبادل نظر کند.
    به نوشته نشریه چینی، تهران و سئول قرار است چند سند و تفاهمنامه همکاری در حاشیه این سفر مهم در خصوص انرژی، مخابرات و ارتباطات امضا کنند.
    این گزارش یکی از نگرانی های اصلی کره را انتقال پول از بانک های این کشور به ایران پس از افزایش صادرات نفت تهران دانسته است که باید مرتفع شود.
    گزارش ادامه می دهد: ایران و کره در حال بررسی راهکارهایی هستند که در سریع ترین زمان ممکن این مشکل نیز برطرف شود.
     همزمان اعلام شده که دو کشور قرار است قراردادهای همکاری به ارزش 13 تا 17 میلیارد دلار امضا کنند اما چاینا دیلی ارزش قراردادها را تا 10 میلیارد دلار برآورد کرده است.
    رئیس جمهور کره سفر رسمی سه روزه خود به ایران را از دیروز یکشنبه در راس یک هیات عالی سیاسی و اقتصاد آغاز کرده است

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها