عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در اولین روز معاملات هفته جاری میلادی با روند نزولی آغاز به‌کار کرد.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، قیمت جهانی نفت در بازار معاملات آتی روز دوشنبه به دلیل افزایش تولید نفت کشورهای عضو اوپک در خاورمیانه با روند نزولی آغاز به‌کار کرد، این در حالی است که کاهش ارزش دلار آمریکا و همچنین کاهش تولید نفت آمریکا که عاملی برای افزایش قیمت نفت در روزهای اخیر محسوب می‌شدند، تحت الشعاع افزایش تولید نفت توسط کشورهای عضو اوپک قرار گرفتند.

    در همین حال، قیمت نفت دریای برنت با 60 سنت کاهش به رقم 46 دلار و 77 سنت در هر بشکه رسید، ضمن اینکه قیمت نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا هم با 48 سنت کاهش در برابر 45 دلار و 44 سنت به ازای هر بشکه معامله شد.

    همچنین تولید نفت اوپک در ماه آوریل با رسیدن به 32.64 میلیون بشکه در روز نسبت به ماه قبل از آن یعنی مارس از رشد 170 هزار بشکه ای در روز برخوردار بود که تولید نفت اوپک در ماه آوریل نزدیک به بیشترین رکورد تولید این سازمان در ژانویه سال 1997 میلادی با رقم 32.65 میلیون بشکه است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها