عصر خودرو

طلای جهانی در مرز ۱۳۰۰ دلار ایستاد

عصر بازار- طلای جهانی تحت تاثیر ضعیف شدن ارزش دلار و افت بازارهای سهام جهان، نزدیک مرز ۱۳۰۰ دلار ایستاد و در بالاترین قیمت ۱۵ ماه اخیر معامله شد.

طلای جهانی در مرز ۱۳۰۰ دلار ایستاد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات صبح روز دوشنبه بازار سنگاپور تغییر چندانی نداشت و 1292.27 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار روز جمعه به 1296.11 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ژانویه سال 2015 به این طرف بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در ژوئن با 0.3 درصد افزایش، به 1294.50 دلار رسید در حالیکه در معاملات روز جمعه تا سطح 1299 دلار صعود کرده بود.

    قیمت طلا برای کل هفته گذشته بیش از پنج درصد رشد و برای ماه آوریل 4.4 درصد افزایش قیمت ثبت کرد.

    بازارهای متعددی روز جاری به مناسبت روز کارگر تعطیل هستند از این رو انتظار می‌رود طلا در محدوده قیمت کوچکی معامله شود.

    دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح 18 ماه اخیر در برابر ین ژاپن اُفت کرد. شاخص دلار آمریکا که این ارز را در برابر سبدی از شش ارز بزرگ دنبال می‌کند، برای ششمین روز متوالی کاهش یافت و به پایین‌ترین سطح در هشت ماه اخیر رسید.

    بدنبال تصمیم بانک مرکزی ژاپن برای عدم گسترش تدابیر محرک مالی، دلار هفته گذشته در برابر ین بزرگترین کاهش هفتگی از زمان بحران مالی سال 2008 را ثبت کرد.

    بازارهای سهام آسیا در ابتدای معاملات روز دوشنبه در سطح پایین‌تری قرار گرفتند در حالیکه بازارهای سهام اروپا و وال استریت روز جمعه در پی انتشار گزارشهای مالی نامطلوب شرکتها نزول کرده بودند. اُفت بازارهای سهام ریسک گریزی سرمایه گذاران را افزایش داد و تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را تقویت کرد.

    آمار اقتصادی ضعیف آمریکا که از موضع محتاطانه بانک مرکزی این کشور برای بالا بردن نرخهای بهره حمایت کرد، عامل دیگری بود که از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرد.

    طلا به افزایش نرخهای بهره حساس است زیرا نرخهای بهره بالاتر هزینه نگهداری این فلز ارزشمند را که دارایی بدون بازده محسوب می‌شود افزایش می‌دهد و به جذابیت سرمایه گذاری آن لطمه می‌زند.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.2 درصد کاهش، 17.78 دلار بود. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.09 درصد کاهش، 1073.5 دلار معامله شد در حالیکه هر اونس پالادیم با 0.06 درصد افزایش، به 624.9 دلار رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها