عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز اعلام کرد

اجرای خط لوله صادرات گاز به عمان با پیمانکار مشترک

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز می‌گوید تا چند ماه آینده کار مطالعه اجرای خط گازی ایران عمان تمام شده و هر دو کشور با یک پیمانکار کار احداث خط را آغاز می‌کنند.

اجرای خط لوله صادرات گاز به عمان با پیمانکار مشترک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا کاملی  با اشاره به اینکه ایران و عمان در حال انجام مطالعات مهندسی پایه و دریایی برای حداث خط لوله گازی بین دو کشور هستند، اظهار کرد: هر دو کشور برای انجام مطالعات مشاور گرفته‌اند و به محض اتمام مطالعه خط، ساخت لوله و تجهیزات آغاز خواهد شد.

    وی در این رابطه با تاکید بر اینکه ایران و عمان باید برای آغاز کار ساخت به اتفاق یک پیمانکار را انتخاب کند، تصریح کرد: پیمانکار خط لوله گازی ایران و عمان باید یک پیمانکار واحد باشد که این خط را از ایران شروع کرده و بتواند از زیر دریا در مرز ایران و عمان به این کشور برساند.

    این در حالی است که توافقات روز گذشته در بخش‌های نفتی و گازی با کره جنوبی در بخشی نیز مربوط به ساخت خطوط لوله گازی می‌سدو در این رابطه کره جنوبی اجرای خط صادرات گازبه عمان را بر عهده گرفت، بنابرین به نظر می‌رسد شرکت گاز کره جنوبی عهده دار اجرای خط زیردریایی در مرز عمان نیز خواهد بود.

    ایران قرار است تا دو سال دیگر نیز صادرات گاز به عمان را با حجم 30 میلیون مترمکعب در روز آغاز کند، ازسوی دیگر قرار عمان از گاز وارداتی ایران برای ظرفیت‌ها خالی تولید ال ان جی خود استفاده کرده و یک سوم گاز صادرات به عمان به ال ان جی تبدیل خواهدشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها