عصر خودرو

افزایش تولید نفت خام اوپک، قیمت جهانی نفت را پائین آورد

عصر بازار- خبرگزاری رویترز (Reuters) انگلیس اعلام کرد، قیمت های نفت در اوایل وقت روز دوشنبه کاهش یافت، زیرا افزایش تولید نفت در خاورمیانه در مقایسه با کاهش تولید آن در آمریکا تاثیر بیشتری بر بازارها گذارد و حتی کاهش ارزش دلار نیز نتوانست سرمایه گذاران را ترغیب به خرید کند.

افزایش تولید نفت خام اوپک، قیمت جهانی نفت را پائین آورد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، قیمت نفت خام برنت دریای شمال روز دوشنبه در ساعت 00:28 بامداد به وقت گرینویچ در بازار لندن 32 سنت نسبت به جمعه گذشته کاهش یافت و به 47 دلار و پنج سنت رسید.
    در بازار نایمکس نیویورک نیز هر بشکه نفت خام آمریکا در ساعت یاد شده با 28 سنت کاهش نسبت به جلسه گذشته بازار، به قیمت 45 دلار و 64 سنت معامله شد.
    بانک استرالیا و نیوزیلند با اشاره به اینکه افزایش تولید اوپک مهمترین عامل کاهش قیمت های نفت در روز جاری است، اعلام کرد: کاهش ارزش دلار نتوانست سرمایه گذاران را تهییج به خرید نفت خام کند.
    کاهش ارزش دلار موجب می شود کالاهایی که به دلار قیمت گذاری می شوند، برای خریدارانی که واحد پول شان ارزی به جز دلار است، ارزان تر شوند.
    آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، امسال تولید نفت غیراوپک 700 هزار بشکه در روز کاهش می یابد، کاهشی که در 20 سال گذشته بی سابقه است. آمریکا سهم مهمی در این کاهش تولید دارد.
    تولید نفت اوپک که در ماه مارس 2016 (اسفند-فروردین) 32 میلیون و 470 هزار بشکه در روز بود، در ماه آوریل (فروردین-اردیبهشت) به 32 میلیون و 640 هزار بشکه در روز افزایش یافت.
    شاخص دلار که تغییرات نرخ برابری دلار را در برابر مجموعه ای از ارزهای اصلی اندازه می گیرد، با 0.1 درصد کاهش به 92.97 رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها