عصر خودرو

خیز بلند آلمان برای همکاری با ایران در حوزه فتو ولتائیک

عصر بازار- دولت آلمان اخیرا با انتشار گزارشی ۱۳۵ صفحه ای تحت عنوان «توانمندسازی فتو ولتائیک ایران» به بررسی فرصت های بازار انرژی فتو ولتائیک ایران پرداخته است و خواستار همکاری های بلند مدت با شرکت های فعال در زمینه انرژی خورشیدی ایران است.

خیز بلند آلمان برای همکاری با ایران در حوزه فتو ولتائیک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آلمان با استفاده از فرصت بهبود مناسبات سیاسی بین تهران و غرب، شروع به همکاری نزدیک با ایران برای توسعه استراتژی های انرژی های تجدید پذیر با استفاده از تجربه موفقیت ها و شکست های سیاستگذاران آلمانی در سال های گذشته کرده است.

    بدین منظور، دولت آلمان اخیرا با انتشار گزارشی تحت عنوان «توانمندسازی فتوولتائیک ایران» به بررسی فرصت های بازار انرژی فتو ولتائیک ایران پرداخته است. هدف از تدوین این گزارش 135 صفحه ای که با هزینه وزارت امور خارجه آلمان و توسط اتحادیه انرژی خورشیدی این کشور با همکاری موسسه مشورتی اکلارون، گروه ایران ویند و موسسه پفلوگر اینترنشنال تهیه شده، ایجاد همکاری های بلند مدت با شرکت های فعال در زمینه انرژی خورشیدی و اتحادیه های صنعتی در ایران است. نتایج اولیه این مطالعه در ماه دسامبر در ایران ارائه شده و نسخه کامل آن در ماه مارس منتشر شده است.

    آلمان قصد دارد با بهره گیری از جایگاه خود به عنوان بزرگترین شریک تجاری اروپایی ایران، در استفاده از پتانسیل انرژی های تجدیدپذیر ایران از سایر رقبا پیشی بگیرد و با توجه به کاهش منابع فسیلی، ایران را برای گذار به انرژی های تجدید پذیر آماده سازد. ایران و آلمان از دهه 1950 میلادی، شرکای تجاری و آموزشی یکدیگر بوده اند. حجم صادرات کالاهای آلمانی به ایران در سال 2014، 30 درصد افزایش یافت و شرکت ها و تکنولوژی های آلمانی از جایگاه ممتازی در صنایع ایران برخوردارند.

    در این مطالعه همچنین در زمینه چگونگی ایجاد شبکه های کسب و کار و انجام معاملات در کشوری که در 80 درصد از سرزمینش از 300 روز آفتابی در طول سال برخوردار است، توصیه هایی شده است.  کمتر از یک درصد برق در ایران از انرژی خورشیدی تولید می شود و این در حالی است که پتانسیل استفاده نشده عظیمی در این بخش وجود دارد. با لغو تحریم های اقتصادی علیه ایران، شرکت های آلمانی فعال در زمینه انرژی خورشیدی اکنون فرصت عظیمی برای فعالیت در این کشور دارند.

    ایران با ظرفیت تولید برق 70 گیگاواتی، دارای پتانسیل عظیمی در زمینه انرژی های تجدید پذیر است، به نحوی که تنها پتانسیل تولید برق بادی در این کشور 30 گیگاوات برآورد شده است. دولت ایران قصد دارد ظرفیت تولید انرژِ های تجدیدپذیر را تا سال 2020 به 5 گیگاوات برساند که حدود 5 درصد کل تولید برق سالانه این کشور خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها