عصر خودرو

یکشنبه ۱۲ اردیبهشت؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز‌یکشنبه۹۵.۰۲.۱۲در بازار برق بورس انرژی۱,۰۸۲مگاوات برق به ارزش ۷میلیاردو ۸۴۳میلیونریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشتهکاهش ۶۴ درصدی را نشان می‌دهد.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی)در معاملات امروزشیب نزولی به خود گرفت وکاهش 1 درصدی را به ثبت رساند.

    نمودار میانگین وزنی قیمت:




    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛روند قیمت در معاملات امروز شیب نزولی به خود گرفت اما کاهش حجم  معاملات تداوم این روند را با تردید مواجه کرده است.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، فزونی عرضه بر تقاضا در بازار مشهود بود از این رو خریداران با احتیاط بیشتری اقدام به خرید کردند که همین امر منجر به کاهش قیمت پیشنهادی فروشندگان در بازار شد.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950221 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950221 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص استقیمت در ابتدای دوره کار خود را با روندی صعودی آغاز کرده و در اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته و پس از ثبات کوتاه مدت در قیمت 305,000 ریال دوباره شیب نزولی به خود گرفته و در محدوده 302,000 ریال قرار گرفته است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ روندی پر فراز و نشیب در طول دوره بوده که در انتهای دوره شیبی صعودی به خود گرفته و در محدوده 430,000 ریال به کار خود پایان داده است.
    در این نماد تا به امروز 331مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 11.02.1395 با 150 مگاوات می‌باشد.

    روند نماد 13940221 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها