عصر خودرو

پایان عصر سقوط نفت هنوز قطعی نیست

عصر بازار- رئیس آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که پایان روند کاهشی قیمت نفت وابسته به رشد اقتصاد جهانی است.

پایان عصر سقوط نفت هنوز قطعی نیست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فاتح بیرول، رئیس آژانس بین المللی انرژی، امروز (یکشنبه ١٢ اردیبهشت ماه) اعلام کرد که ممکن است روند کاهشی قیمت نفت متوقف شده باشد، اما این توقف مشروط به آن است که سلامت اقتصاد جهانی به خطر نیفتد.

    به گفته بیرول، احتمال کاهش 700 هزار بشکه ای تولید روزانه اوپک از یک سو و اختلال در تولید نفت کشورهایی همچون نیجریه و کویت از سوی دیگر، از جمله عوامل تأثیرگذار در رشد کنونی قیمت نفت بوده اند.

    وی افزود: باور داریم که در صورت استمرار شرائط عادی تا پایان سال، در نیمه دوم 2016 و در سال 2017 میلادی شاهد بازگشت توازن به بازار نفت خواهیم بود.

    رئیس آژانس بین المللی انرژی همچنین ابراز امیدواری کرد که پس از افت سرمایه گذاری در صنعت نفت در دو سال اخیر، در سال 2017 میلادی صنعت نفت شاهد افزایش سرمایه گذاری باشد.

    بیرول اعلام کرد که اگر در سال 2017 میلادی نیز سرمایه گذاری در صنعت نفت کاهش یابد، قیمت نفت و نوسان در بازارهای جهانی افزایش می یابد و این مسئله به مصرف کنندگان نفت آسیب می‌رساند.

    به گفته بیرول، با توجه به افزایش یک میلیون و یکصد هزار بشکه ای تقاضای نفت در سال جاری میلادی، بزودی سطح ذخیره سازی نفت جهان کاهش می‌یابد و این مسئله، قیمت نفت را بالا می برد.

    به گزارش رویترز، وی همچنین اعلام کرد که رشد کنونی قیمت نفت نمی تواند به راحتی جلو روند کاهشی تولید نفت آمریکا را بگیرد و گفت: این مسئله به میزان بازسازی بازار و مدت دوام این بازسازی وابسته است.

    بیرول گفت: تحلیلهای ما نشان می دهد که برای توقف روند کاهش تولید نفت شیل در آمریکا، قیمت نفت باید دست کم 60 تا ٦٥ دلار باشد و از سوی دیگر، بازگشت تولید شیل به دست کم یک سال زمان نیاز دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها