عصر خودرو

رسانه‌های هندی خبر دادند

با وجود ادامه موانع بانکی، هند آماده تسویه بدهی ۶.۵ میلیارد دلاری خود به ایران است

عصر بازار- رسانه‌های هندی می‌گویند این کشور آماده است در آستانه سفر ناراندرا مودی نخست‌وزیر هند به تهران، ۶.۵ میلیارد دلار از بدهی‌های نفتی خود را به ایران بپردازد.

با وجود ادامه موانع بانکی، هند آماده تسویه بدهی ۶.۵ میلیارد دلاری خود به ایران است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، منابع هندی از آمادگی این کشور برای تسویه بخشی از بدهی‌های نفتی هند به ایران خبر داده است.

    بنابر این گزارش، دهلی نو به تهران اعلام کرده است که مشروط بر مشخص شدن کانال پرداخت، آماده است تا 6.5 میلیارد دلار از بدهی مربوط به واردات نفت از ایران را بپردازد.

    این پیام در آستانه سفر «ناراندرا مودی» نخست‌وزیر هند به تهران، به ایران منتقل شده است.

    منابعی در دولت هند می‌گویند «رایزنی‌های فشرده‌ای در سطوح مختلف» بین تهران و هند در جریان است و دو طرف اطمینان دارند که این موضوع به زودی حل می‌شود.

    یکی از این منابع گفته است: «ما داریم برای تسویه بدهی‌ها به ایران تلاش می‌کنیم و امیدواریم که این مسئله به زودی حل شود.»

    به نوشته بیزینس استاندارد بعد از اجرایی شدن توافق هسته‌ای و رفع تحریم‌های نفتی، ایران سیستم سه ساله گذشته را که بر اساس آن هند نیمی از بدهی‌های خود را به روپیه می‌پرداخت، متوقف کرده و خواستار تسویه مبالغ به یورو است.

    بنا بر این گزارش، ایران همچنین تحویل رایگان نفت خام به پالایشگاه‌های هندی را نیز متوقف کرده است.

    مقامات هندی می‌گویند با وجود رفع تحریم‌های نفتی، همچنان مشکلاتی برای مبادلات بانکی با ایران وجود دارد و هنوز امکان پرداخت به صورت عادی مقدور نشده است.

    پالایشگاه‌های هندی از جمله «ایثار» و «مانگالور» مبلغی نزدیک به 6.5 میلیارد دلار به ایران بدهی نفتی دارند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها