عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه:

بورس هنوز چشم انتظار خبر خوش رفع تحریم‌هاست

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با اشاره به این که نباید انتظار داشت که معاملات بازار سرمایه همیشه با رونق و رشد همراه باشد گفت: در حال حاضر معامله گران منتظر انتشار خبری خوش بویژه در بحث اجرای برجام و رفع تحریم ها برای رونق دوباره بورس هستند.

بورس هنوز چشم انتظار خبر خوش رفع تحریم‌هاست
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، علیرضا آریا  با اشاره به این که وضعیت کنونی معاملات بازار سرمایه تحت تاثیر کلیت اقتصاد و طی شدن مراحل برجام و رفع تحریم هاست گفت: سهامداران و معامله گران نباید نگران وضعیت کنونی بازار باشند؛ چرا که بورس پس از رشد و جهشی قابل توجه در ماههای گذشته به استراحت و اصلاح نیاز دارد.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: بازار سهام ترکیبی از روزهای مثبت و منفی است نباید انتظار داشت که معاملات بازار سرمایه همیشه با رونق و رشد همراه باشد.

    وی اذعان داشت: در شرایط رکودی اقتصاد کشور، سرمایه و نقدینگی بجز بازاری مانند بورس مکانی برای ورود ندارد؛ چرا که بازارهایی چون خودرو، ارز، طلا و مسکن در رکود کامل بسر می برند.

    این کارشناس بازر سرمایه ادامه داد: در حال حاضر هیجان بازار سهام فروکش کرده و معاملات تا حدودی به تثبیت رسیده است و معامله گران منتظر انتشار خبری خوش بویژه در بحث اجرای برجام و رفع تحریم ها برای رونق دوباره بورس هستند.

    وی با پیش بینی این موضوع که فصل مجامع در سالجاری نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار خواهد بود گفت: بنظر می رسد سودآوری شرکت ها تحت تاثیر اجرای برجام و رفع تحریم ها و نیز مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا حدودی بهبود داشته باشد.

    این کارشناس بازار سرمایه با بیان این که شایعات منتشر شده در بازار بویژه در خصوص امضای قرارداد خودرویی ها با خارجی ها موجب ایجاد جو نوسانی در بازار شده است تصریح کرد: بر این اساس معامله گران بورسی بویژه تازه واردها باید به شرایط بنیادی شرکتها و با چشم انداز بلندمدت در بورس سرمایه گذاری کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها