عصر خودرو

امشب سه شنبه لیزینگی ها در استودیو بورس؛

تبیین چشم انداز صنعت لیزینگ در برنامه تلویزیونی بورس

عصر بازار: در حال حاضر ۶ شرکت لیزینگی با ارزش بازاری معادل هزار و ۴۳۰میلیارد تومان در بازار سرمایه حاضر هستند که عمده این شرکتها تابعه بانکهای تجاری فعال در اقتصاد کشور و همچنین شرکتهای خودرو سازی سبک و سنگین هستند.

تبیین چشم انداز صنعت لیزینگ در برنامه تلویزیونی بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، همین موضوع باعث شده تا دوربین های استودیو بورس به واکاوی چشم انداز این صنعت در بازار سرمایه ایران بپردازد و دو برنامه آینده خود را به این صنعت اختصاص دهد.

    مزایای عمده‌ای همچون تسهیل در فرآیند اعطای تسهیلات، امکان تامین مالی صددرصدی، عدم نیاز به وثایق زیاد به علت عدم انتقال مالکیت دارایی، امکان تامین مالی بلندمدت، برخورداری از مشوق‌های مالیاتی و... از مهمترین مواردی است که تامین مالی به روش لیزینگ را در مقایسه با تامین مالی به شیوه اخذ تسهیلات از بانک‌ها، جذاب‌تر می‌کند.

    در کشورمان نیز لیزینگ به صورت گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد هر چند که این بخش نیز همانند بخشهای دیگر مالی درگیر حضور پر تعداد شرکتهای فاقد مجوز قانونی لیزینگ است.

    "برنامه تلویزیونی بورس" امشب سه شنبه 12 مردادماه سال جاری در ادامه معرفی صنایع بورسی با حضور آقایان ابدالی، رئیس هیأت مدیره کانون شرکتهای لیزینگ ایران و حسن کلهر، نایب رئیس انجمن لیزینگ ایران در استودیو برنامه و مصاحبه با آقای بیاتین، مدیرعامل لیزینگ خودرو غدیر به بررسی، تبیین و تحلیل صنعت "لیزینگ" در بازار سرمایه کشور می پردازد.

    این کارشناسان با حضور در استودیو بورس علاوه بر تعامل مستقیم با فعالان بازارسرمایه حاظر در استودیو به سوالاتی از قبیل فواید حضور شرکتهای لیزینگ در بورس، نوع عقودی که از نظر قانونی در اختیار لیزینگ ها قرار دارد، تأثیر کاهش نرخ سود بانکی درحاشیه سود و سودآوری صنعت لیزینگ، موضوع اخذ مالیات بر ارزش افزوده از شرکتهای لیزینگ ها و هزینه خانه ای که از این طریق به متقاضیان تحمیل می کند و نیز علت نبود قانون جامع و مستدلی واحد در صنعت لیزینگ، پاسخ دادند.

    یادآور می شود، علاقه مندان می توانند از طریق سایت برنامه به نشانیwww.studiobourse.ir اطلاعات تکمیلی و برنامه را مشاهده و از طریق سامانه پیامکی 300083961 یا صندوق پیام گیر صوتی 64084640 با این برنامه در ارتباط باشند. قسمت های پیشین این برنامه نیز از طریق سایت آپارات و همچنین سایت برنامه در دسترس علاقمندان قرار دارد.

    برچسب ها