عصر خودرو

پیش‌بینی بانک جهانی از نفت ۴۱ دلاری

عصر بازار- بانک جهانی، قیمت جهانی نفت در سال‌جاری میلادی را حدود ۴۱ دلار پیش بینی کرد.

پیش‌بینی بانک جهانی از نفت ۴۱ دلاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، بانک جهانی، قیمت نفت را برای ماه‌های باقی‌مانده از سال 2016 رقم 41 دلار پیش‌بینی کرد که 4 دلار بیش از قیمت پیش‌بینی قبلی این نهاد مالی یعنی 37 دلار است. این نهاد مالی علت این امر را بهبود وضعیت بازار و کم شدن ارزش دلار دانست.

    بعد از مشکلاتی که در روند تولید نفت در کشورهای عراق و نیجریه به وجود آمد و همچنین کاهش تولید کشورهای غیرعضو اوپک، قیمت نفت از 25 دلار در هر بشکه در میانه ژانویه به رقم 40 دلار در ماه آوریل رسید. پیشنهاد طرح فریز نفتی به وسیله کشورهای تولیدکننده هم در میانه ماه آوریل با شکست مواجه شد.

    «جان بافس» اقتصاددان برجسته می‌گوید: «بعد از دوره مازاد تولید در بازار و پس از به تعادل رسیدن دوباره میزان تولید، ما برای بقیه سال قیمت‌های نسبتاً بالاتری در مورد محصولات انرژی پیش‌بینی می‌کنیم اما با این وجود اگر اوپک تولید خود را بسیار افزایش دهد و کشورهای غیرعضو اوپک هم آنچنان که پیش‌بینی می‌شود به سرعت اقدام به کاهش تولید خود نکنند، قیمت انرژی ممکن است بیشتر هم کاهش پیدا کند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها