عصر خودرو

مدیرعامل توانیر :

افزایش صادرات برق از زیر دریا

عصر بازار- افزایش صادرات برق یکی از برنامه‌های توانیر و وزارت نیرو برای سال جاری است که بر همین اساس نیز بر اساس پیش بینی های صورت گرفته قرار است امسال ۱۰ میلیارد کیلووات ساعت صادرات برق داشته باشیم.

افزایش صادرات برق از زیر دریا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، آرش کردی  با اشاره به سیاست‌های وزارت نیرو و توانیر در راستای توسعه صادرات برق گفت: در حال حاضر مذاکراتی را با کشورهایی که با آن ها مرز دریایی داریم آغاز کرده‌ایم تا بتوانیم از طریق کابل زیردریایی صادرات برق را انجام دهیم.

    وی با بیان این‌که براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است صادرات برق به پاکستان و افغانستان افزایش پیدا کند، افزود: ظرفیت‌های جدیدی را برای افزایش صادرات برق به ترکمنستان، آذربایجان و ارمنستان ایجاد کرده‌ایم که در این راستا نیز تفاهمات خوبی صورت گرفته است.

    مدیرعامل توانیر در خصوص پیش‌بینی توانیر در زمینه‌ی میزان صادرات برق بیان کرد: براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته حدود 10 میلیارد کیلووات ساعت می‌توانیم صادرات برق داشته باشیم.

    کردی با اشاره به اهمیت صادرات برق ،خاطرنشان کرد: این مساله می تواند موجب توسعه صنعت برق و افزایش ارز آوری در این حوزه باشد.

    پیش تر نیز از هوشنگ فلاحتیان معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی پیش‌بینی کرده بود که به دلیل اشباع بازارهای صادراتی سال 95 حدود 1500 میلیارد تومان از محل صادرات برق عاید وزارت نیرو می‌شود و بر همین اساس وزارت نیرو سیاست های خود را بر افزایش صادرات برق استوار کرده است.

    به گفته وی، قرار است که در طول برنامه ششم توسعه ظرفیت نیروگاه‌ها از 74 هزار مگاوات به 100 هزار مگاوات افزایش یابد و در کنار این مساله نیز خطوط انتقال برق، ایستگاه‌های ولتاژ توسعه پیدا کند و باتوجه به اینکه در حال حاضر قیمت نفت کاهش پیدا کرده است، صادرات برق در این شرایط یک مزیت نسبی برای کشور محسوب می‌شود که از این طریق می‌توانیم پایداری شبکه برق را با ظرفیت‌سازی جدید اضافه و میزان ارتباط را با کشورهای همسایه را تقویت کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها