عصر خودرو

قیمت‌ها حبابی نیست

دلیل افزایش ناگهانی قیمت طلا

عصر بازار- رییس اتحادیه طلا و جواهر افزایش قیمت طلا و سکه را ناشی از افزایش قیمت جهانی عنوان و تاکید کرد که این موضوع مربوط به مسائل داخلی یا حباب در بازار نیست.

دلیل افزایش ناگهانی قیمت طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد کشتی‌آرای دلیل افزایش ناگهانی قیمت سکه را تصمیمات بانک مرکزی ژاپن در مورد مسائل مالی عنوان و اظهار کرد: این تصمیمات منجر به افزایش دو درصدی ارزش ین شده و همین موضوع منجر به کاهش ارزش دلار و در نهایت بالا رفتن قیمت طلا و سکه شد.

    وی ادامه داد: افزایش دو درصدی ارزش ین باعث کاهش ارزش دلار شده و از طرف دیگر قیمت جهانی طلا نیز حدود پنج درصد افزایش یافت.

    کشتی آرای در عین حال بیان کرد: در بازار داخلی نیز کاهش ارزش دلار باعث افزایش 2.8 درصدی قیمت طلا و سکه شد.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر همچنین اظهار کرد: همه این عوامل باعث شد قیمت سکه در طول هفته گذشته 25 هزار تومان افزایش یابد که این قیمت‌ها تا فردا ظهر که بازارهای جهانی گشایش می‌یابد، ادامه خواهد داشت.

    وی کاهش قیمت سهام در آسیا را از دیگر عواملی عنوان کرد که باعث افزایش تقاضای خرید طلا و به دنبال آن بالا رفتن قیمت طلا در بازارهای جهانی و داخلی شد.

    کشتی آرای در پایان خاطرنشان کرد: هم‌پای افزایش قیمت طلا شاهد افزایش قیمت پلاتین و نقره نیز در بازار داخلی هستیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها