عصر خودرو

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس در مینسک برگزار می شود

عصر بازار- سیزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس در مینسک برگزار می شود و محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت در راس هیات ایرانی برای شرکت در این اجلاس به پایتخت بلاروس سفر می کند.

کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس در مینسک برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بخش دیپلماسی رسانه ای سفارت ایران در بلاروس  اعلام کرد: اجلاس دو روزه کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس چهارشنبه آغاز می شود که در آن راه های توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی، اجرای طرح های مشترک و بررسی موانع احتمالی در مسیر توسعه همکاری های دو کشور بررسی خواهد شد.
    اجلاس قبلی کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و بلاروس اسفند ماه سال 1393 به میزبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در تهران برگزار شد و ویتالی واووک وزیر صنایع بلاروس برای این منظور به ایران سفر کرد.
    ایران و بلاروس همکاری های سیاسی در سطح عالی دارند، اما روابط اقتصادی با توان موجود در این عرصه مطابقت نمی کند. سال گذشته حجم مبادلات بازرگانی دو کشور به حدود 75 میلیون دلار رسید.
    سفیر ایران در بلاروس در این رابطه اعلام کرده است که تهران برای توسعه ساختار همکاری ها با مینسک مصمم است و برای این منظور برنامه ریزی کرده است و آمادگی دارد.
    «محمد رضا صبوری» سفیر ایران در مینسک در گفت وگو با خبرگزاری رسمی بلتای بلاروس، ضمن بیان اینکه برای توسعه روابط و همکاری ها در عرصه های مختلف با کشور دوست بلاروس آمادگی داریم، افزود: گسترش مناسبات را در عرصه های اقتصادی و بازرگانی در اولویت قرار داده ایم.
    وی افزود: روابط سیاسی ایران و بلاروس همواره در سطح عالی قرار داشته و این اطمینان هست که در آینده تحکیم بیشتر خواهد یافت. رفت و آمد هیات ها میان دو کشور زمینه مساعدی را برای توسعه روابط و توسعه ساختار همکاری های دوجانبه بوجود آورده است.
    صبوری گفت: حتی در دوره تحریم ها، روابط اقتصادی و بازرگانی به خوبی توسعه یافت و حجم سرمایه گذاری های ایران در بخش های اقتصادی بلاروس بیشتر شد و اکنون هم برای گسترش همکاری ها در عرصه های مختلف مصمم هستیم و برنامه ریزی کرده ایم.
    سفیر ایران در بلاروس به حجم مبادلات بازرگانی میان تهران و مینسک در سال گذشته اشاره کرد و توضیح داد: این اطمینان هست که ارزش این بخش در سال جاری می تواند به سه برابر افزایش یابد و دولت ایران برای گسترش مبادلات اقتصادی و بازرگانی و خرید کالاهای مورد نیاز از این کشور دوست عزم راسخ دارد.
    وی همچنین به حمل و نقل محمولات میان ایران و بلاروس به عنوان مساله قابل توجه بین دو کشور اشاره کرد و با توجه به موقعیت جغرافیایی و فاصله آنها از یکدیگر خواستار توافق درازمدت و سودمند برای طرفین شد.
    صبوری همچنین به آمادگی ایران برای فروش محصولات تولیدی بلاروس در کشورهای دیگر منطقه اشاره کرد و گفت متاسفانه مینسک هنوز بطور کامل از ظرفیت صادرات کامیون های سنگین به ایران استفاده نکرده است.
    سفیر ایران در بلاروس به فعالیت بانک های ایرانی در مینسک اشاره کرد و با تاکید بر لزوم گسترش روابط بانکی، گفت: این بخش برای تخصیص اعتبارهای مالی اجرای طرح های اقتصادی و صنعتی ضروری است و ایران و بلاروس می توانند به مبادله کالا و خدمات با استفاده از امکانات موجود بانکی بپردازند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها