عصر خودرو

در دیدار زنگنه با وزیر کره‌ای مطرح شد:

فروش نفت ایران به کره جنوبی ۴ برابر شد

عصر بازار- وزیر نفت ایران در حالی خبر داده هم اکنون مقدار فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی به ۴۰۰ هزار بشکه در روز رسیده که به گفته سفیر کره جنوبی در ایران میزان فروش نفت ایران به کره در دوران تحریم روزانه ۱۰۰ هزار بشکه بود.

فروش نفت ایران به کره جنوبی ۴ برابر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، وزیر نفت ایران امروز از افزایش 300 هزار بشکه‌ای فروش نفت و میعانات گازی به کره جنوبی پس از لغو تحریم‌ها خبر داد و گفت: هم اکنون مقدار فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی به 400 هزار بشکه در روز رسیده است.

    بیژن زنگنه، صبح امروز پس از دیدار با کانگ هو این، وزیر امور زمین، زیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی در جمع خبرنگاران درباره حجم فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی پس از لغو تحریم‌ها، اظهارکرد: فروش نفت و میعانات گازی ایران به کره جنوبی با 300 هزار بشکه افزایش در روز به 400 هزار بشکه رسیده است.

    وی افزود: این مقدار، پیش از لغو تحریم‌ها 100هزار بشکه در روز بود.

    زنگنه با بیان این که هنوز مشکل بانکی با کره جنوبی حل نشده است، تصریح کرد: این موضوع در حال پیگیری است.

    این سخنان زنگنه در حالیست که روز گذشته سفیر کره جنوبی در ایران عنوان کرده بود میزان فروش نفت ایران به کره جنوبی در دوران تحریم روزانه 100 هزار بشکه بوده است.

    کیم سئونگ هو گفته بود: من فکر می‌کنم این میزان به زودی دو برابر خواهد شد.

    وی همچنین اعلام کرده بود که پس از رفع تحریم‌ها و طی دو ماه میزان صادرات کره به ایران تقریبا دو برابر شده است.

    همکاری‌های نفتی ایران و کره در چه بخش‌هایی است؟
    همچنین وزیر نفت ایران فروش نفت به کره جنوبی، سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره‌ای در بخش پتروشیمی و ال ان جی را زمینه های همکاری ایران و کره جنوبی عنوان کرد و گفت:‌ دو کشور می‌توانند در بخش‌های مختلفی همکاری کنند.

    زنگنه در دیدار با کانگ هو این، وزیر زمین، امورزیربنایی و حمل و نقل کره جنوبی به دیدار سه ماه گذشته با وزیر صنعت و تجارت کره جنوبی اشاره کرد و با بیان این که در آن دیدار مذاکرات خوبی انجام شد، تصریح کرد:‌ خوشحالم این ملاقات در آستانه سفر رئیس جمهوری کره به ایران انجام می شود.

    وی با بیان این که طی این مدت، شرکت‌های کره‌ای مراجعات زیادی به شرکت‌های تابعه وزارت نفت داشته‌اند، به یادداشت تفاهم دو کشور که قرار است در این سفر امضا شود، اشاره کرد و گفت: محورهای همکاری دو کشور در این یادداشت تفاهم، گنجانده شده است.

    زنگنه ابراز امیدواری کرد که با عزم عملیاتی بتوان خواست شرکت‌ها را به مرحله اجرا گذاشت و زمینه‌های همکاری دو کشور را در شاخه‌های مختلف تامین کرد.

    وی افزود: ایران و کره جنوبی می‌توانند از برداشت نفت از ایران تا سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره‌ای در زمینه فناوری ال ان جی و صنایع پتروشیمی همکاری داشته باشند.

    کانگ هو این، نیز در این دیدار با اشاره به نخستین سفر رئیس جمهوری کره جنوبی به ایران در مدت ٣٧ سال، خاطرنشان کرد: شرکت‌های کره‌ای به حضور و سرمایه‌گذاری در ایران علاقمند هستند و امیدواریم این ملاقات پیش از دیدار و گفت‌وگوی دو رئیس جمهوری زمینه همکاری دو کشور را فراهم کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها