عصر خودرو

بین شرکت آلمانی و شرکت برق منطقه ای خوزستان؛

یادداشت تفاهم پروژه احداث نیروگاه خورشیدی اهواز‌ امضا شد

عصر بازار- یادداشت تفاهم پروژه احداث وبهره برداری از نیروگاه ۱۰ مگاواتی خورشیدی بین یک شرکت آلمانی و شرکت برق منطقه ای خوزستان امضا شد.

یادداشت تفاهم پروژه احداث نیروگاه خورشیدی اهواز‌ امضا شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از روابط عمومی شرکت برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان در ابتدای این مراسم اظهار کرد: با توجه به ظرفیت و پتانسیل های موجود در استان خوزستان به منظور جذب سرمایه گذاری خارجی به ویژه در بخش تولید برق از انرژی های تجدید پذیر مانند خورشیدی و بادی در ساخت نیروگاه با استفاده از این منابع پایان ناپذیر و مساعد بودن شرایط لازم سرمایه گذاری در این زمینه در استان، خوشبختانه توانستیم در این مقطع تاریخی با شرکت سرمایه گذار آلمانی Green Energy 3000 برای ساخت نیروگاه 10 مگاواتی خورشیدی به تفاهم رسیده و یادداشت همکاری امضا کنیم.

    وی افزود: از جمله نیازهای اولیه برای آغاز کار پروژه های اینچنینی وجود زمین و نقطه اتصال مناسب به شبکه انتقال برق است که به دلیل مجاورت محل تعیین شده با  ایستگاه برق اهواز جنوبی این مهم فراهم شد.

    دشت بزرگ در خصوص اهمیت استفاده از انرژی های تجدید پذیر نیز گفت: با توجه به محدودیت منابع فسیلی در جهان، آسیب جدی گازهای گلخانه ای حاصل از این سوختها به محیط زیست و گرم شدن کره زمین، استفاده از سایر انرژی های پاک به خصوص انرژی خورشیدی به عنوان منبع لایزال خدادادی و دوستدار محیط زیست ضروری است و استان خوزستان با دارا بودن زمینهای بیابانی، ارتفاع کم از سطح دریا  و 320 روز آفتابی در سال، شرایط بسیار مناسبی برای توسعه و بهره برداری از این دست نیروگاه ها را دارد.

    مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان ادامه داد: در حال حاضر در اغلب کشورهای پیشرفته به طور متوسط 10درصد از انرژی تولیدی از  منابع انرژی تجدیرپذیر تامین می شود در صورتیکه در ایران این میزان کمتر از یک درصد است.

    سپس لوتزآندریاس رنکر مدیرعامل شرکت آلمانی Green Energy 3000 به عنوان سرمایه گذار این طرح  با ابراز خرسندی از امضای این یادداشت تفاهم گفت: کشور ایران، سرزمین زیبایی است و  وجود مردمانش زیبایی آن را برایم دو چندان کرده و نوع  ارتباطات و قوانین موجود در ایران سبب افزایش انگیزه در ادامه راهم شده است.

    وی افزود: همچنین مایه خوشحالی و مباهات است که اولین کارم را در استان خوزستان آغاز کردم و در کنار کسانی هستم که نه تنها پوشش کاری خوبی می دهند بلکه علاقمند به توسعه همکاری دو کشور هستند؛ بنابراین تمام تلاش خود و همکارانم را برای انجام بهینه و به موقع را آغاز می کنیم تا زمینه گسترش همکاریها در آینده را فراهم آورم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها