عصر خودرو

سوددهی اگزون‌موبیل در پایین‌ترین سطح ۱۶ سال اخیر

عصر بازار- در پی سقوط قیمت نفت، سود سه‌ماهه نخست شرکت اگزون‌موبیل با افتی ۶۳ درصدی به ۱.۸ میلیارد دلار رسید. این میزان کمترین سود سه‌ماهه این شرکت نفتی از سال ۱۹۹۹ بوده است.

سوددهی اگزون‌موبیل در پایین‌ترین سطح ۱۶ سال اخیر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بزرگترین شرکت نفتی سهامی عام دنیا اعلام کرده  قیمت‌های پایین کالاها و شرایط صنعتی چالش‌برانگیز روی کسب‌وکار نفتی این شرکت تاثیر گذاشته است. در سه ماهه نخست، قیمت نفت به بشکه‌ای 26 دلار نیز رسیده بود که پایین‌ترین سطح از سال 2003 بوده است. نفت خام در حال حاضر به بشکه‌ای 45 دلار نیز رسیده است اما شرکت‌های نفتی همچنان تحت فشار قرار دارند.

    درآمد اگزون در سه ماهه نخست با 39 درصد کاهش به 48.7 میلیارد دلار رسید. پس از اینکه کسب‌وکار تولید و اکتشاف آمریکا با افت 832 میلیون دلار مواجه شد، شرکت اگزون هم هزینه‌های سرمایه‌گذاری خود را نسبت به سال گذشته 33 درصد کاهش داد.

    اما سرمایه‌گذاران همچنان نگران خبرهای بدتری هستند. سود هر سهم شرکت اگزون فراتر از انتظارات بوده و سهام این شرکت را در آغاز معاملات جمعه بالاتر برده است.

    حتی غول‌های نفتی چون شورون نیز به وضعیت قرمز وارد شدند. دومین شرکت نفت بزرگ آمریکا روز جمعه اعلام کرد در سه‌ماهه نخست سال 2016 ضرری 725 میلیون دلاری را متحمل شده است. سهام شرکت شورون نیز با افتی 2 درصدی مواجه شده است.

    علاوه بر سوددهی شرکت اگزون، موسسه رتبه‌بندی استاندارد‌اندپورز نیز رتبه اعتباری این شرکت را AAA ارزیابی کرده است که بهترین امتیاز این شرکت از سال 1949 بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها