عصر خودرو

رئیس اتحادیه طلا‌وجواهر پاسخ داد

دلیل افزایش قیمت سکه در بازار امروز چیست؟

عصر بازار- رئیس اتحادیه طلا و جواهر گفت: افزایش قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت طلای جهانی رخ داده است.

دلیل افزایش قیمت سکه در بازار امروز چیست؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، رشد قیمت طلای جهانی سبب شد تا در هفته گذشته قیمت سکه نیز روندی صعودی را پشت سر بگذارد و در آخرین روز از هفته گذشته قیمت سکه بهار آزادی معادل یک میلیون و 29 هزار و 500 تومان گزارش شده بود.اما با ادامه افزیش قیمت طلای جهانی، در آغاز این هفته سکه بهار آزادی با رقم یک میلیون و 47 هزار تومان در بازار به فروش رسید که این قیمت تا این لحظه افزایش یافته و به یک میلیون و 52 هزار تومان رسیده است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر در رابطه با دلیل این افزایش قیمت گفت: افزایش قیمت سکه تحت تاثیر افزایش قیمت طلای جهانی رخ داده است.چرا که طی هفته  گذشته قیمت جهانی طلا حدود 61 دلار افزایش داشته است و رشد پنج درصدی قیمت اونس در بازارهای باعث شده با توجه به نوسانات نرخ ارز در داخل کشور، به طور متوسط حدود 2.8 درصد قیمت سکه بهار آزادی نیز گران شود.

    او در پاسخ به اینکه آیا این افزایش قیمت ادامه‌دار است؟ گفت: به نظر می‌رسد تا 48 ساعت آینده قیمت سکه به سمت افزایش حرکت کند.

    کشتی‌آرای درباره پیش‌بینی روند بازار طلا و سکه خاطرنشان کرد: سمت‌ و سوی بازار داخلی ما بستگی به نرخ طلای جهانی و قیمت ارز دارد و در صورتی که قیمت طلای جهانی باز هم افزایش پیدا کند ما شاهد افزایش قیمت بیشتری در بازار داخلی نیز خواهیم بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها