عصر خودرو

حضور دو غول نفتی روسی

پای آمریکایی ها به نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران باز شد

عصر بازار- اجرایی شدن برجام، استقبال شرکت های معتبر بین المللی برای حضور در ایران را بیشتر کرده به گونه ای که شرکت های گازپروم و «لوک اویل» روسیه برای نخستین بار در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران شرکت کرده و شرکت های آمریکایی نیز به طور گسترده از طریق نمایندگی های اروپایی خود به ایران می آیند.

پای آمریکایی ها به نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران باز شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، موفقیت مذاکرات هسته ای و اجرایی شدن برجام، زمینه مشارکت شرکت های بزرگ نفتی با ایران را فراهم کرده و شرکت هایی که در دوران تحریم، از حضور در ایران اجتناب می کردند، اینک مشتاقانه روانه تهران می شوند.
    علاوه بر شرکت های اروپایی و آمریکایی، حتی شرکت های بزرگ روسی مانند گازپروم و لوک اویل نیز در زمان تحریم، فعالیت در ایران را متوقف کردند اما در هفته های اخیر دوباره گفت وگو با ایران را از سر گرفته اند.
    گزارش ها حاکی از این است که شرکت هایی که در سال های اخیر از حضور در ایران خودداری کرده و در نمایشگاه های نفت ایران نیز شرکت نمی کردند، قصد دارند پس از سالها در نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران که برای نخستین بار در پساتحریم برگزار می شود، حضور یابند که از جمله آنها می توان به زیمنس آلمان، لوک اویل و گازپروم روسیه اشاره کرد.
    در بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت تهران، کشورهای آلمان، اوکراین، چین، ایتالیا، امارات، ارمنستان، اتریش، بلژیک، فرانسه، هنگ کنگ، هند، مالزی، هلند، لهستان، کانادا، ونزوئلا، کره جنوبی، روسیه، اسپانیا، ترکیه، انگلستان، آذربایجان، نروژ، برزیل، بلغارستان، رومانی، ژاپن، نیوزلند، تایوان، اندونزی، فنلاند، سوئیس، موناکو، استرالیا، سنگاپور، سوئد، پرتغال و آمریکا (از طریق نمایندگی های اروپایی) حضور می یابند.
    از جمله شرکت های معتبری که برای نخستین بار در ایران حضور می یابند علاوه بر زیمنس، گازپروم و لوک اویل، می توان به شرکت های اروپایی و آمریکایی «لینکولن الکتریک» (آمریکا)، «او.ام.وی» (اتریش) و سایپم (ایتالیا) اشاره کرد.

    ** حضور 634 شرکت خارجی در نمایشگاه نفت ایران از 35 کشور جهان
    بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت ایران در شرایطی برگزار می شود که جمهوری اسلامی ایران توانسته است فضای جهانی را با اتخاذ شیوه های دیپلماتیک به نفع کشور تغییر دهد و ضمن حضور فعال در عرصه همکاری های بین المللی، زمینه مشارکت و همکاری اقتصادی و صنعتی را بیش از پیش فراهم آورد.
    در بیستمین نمایشگاه بین المللی صنعت نفت 634 شرکت از 35 کشور جهان حضور دارند که می تواند، زمینه را برای بازاریابی سازندگان ایرانی و انتقال فناوری های جدید به کشور فراهم کند.
    بر اساس گزارش شرکت ملی نفت، میزان حضور شرکت های خارجی در این دوره از نمایشگاه نسبت به نمایشگاه پارسال، 31 درصد افزایش داشته است.
    از اهداف مهم برپایی نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی می‌توان به تلاش برای خودکفایی، توسعه توانمندی سازندگان ایران، بسترسازی برای حضور در عرصه‌های بین‌المللی، بهره‌گیری از فناوری ‌های روز دنیا، ایجاد شرکت‌های پیمانکاری عمومی و برقراری تعامل و ارتباط با شرکت های بین المللی برای کسب دانش فنی و تجربه آنها و همکاری سازنده اعلام شده است.
    بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی از 16 تا 19 اردیبهشت ماه امسال در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها