عصر خودرو

رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی حفظ شد

عصر بازار- قیمت نفت خام سبک ایران در بازارهای جهانی در هفته منتهی به ٢٢ آوریل (جمعه، سوم اردیبهشت ماه ) اندکی افزایش یافت.

رشد قیمت نفت در بازارهای جهانی حفظ شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، قیمت نفت خام سبک ایران در هفته منتهی به ٢٢ آوریل (جمعه، سوم اردیبهشت ماه) با ٤٦ سنت افزایش به ٣٩ دلار و ٣٢ سنت رسید؛ میانگین قیمت نفت خام سبک ایران از ابتدای امسال تاکنون ٣١ دلار و ٩١ سنت بوده است.

    قیمت نفت‌خام سنگین ایران با ٤٤ سنت افزایش به ٣٦ دلار و ٩٥ سنت برای هر بشکه رسید، میانگین قیمت نفت سنگین ایران امسال تاکنون ٢٩ دلار و ٣٨ سنت بوده است.

    قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی، به ٣٨ دلار و ٦٤ سنت برای هر بشکه رسید که نسبت به هفته پیش از آن، 40 سنت افزایش نشان می‌دهد.

    به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی آمریکا در هفته منتهی به ٢٢ آوریل با ٤٢ سنت افزایش، ٤١ دلار و ٦٥ سنت برای هر بشکه معامله شد.

    قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال با ٦٧ سنت افزایش به ٤٢ دلار و 90 سنت برای هر بشکه رسید.

    همچنین قیمت نفت خام شاخص دوبی و عمان نیز با ٤٢ و ٣١ سنت افزایش به ترتیب به ٣٩ دلار و ٧٢ سنت و 40 دلار و ١٤سنت رسید.

    بر پایه این گزارش، افزایش تعداد خودروها، میزان رانندگی و افزایش مصرف بنزین توانسته است قیمتهای نفت را در هفته مورد بررسی تقویت کند. علاوه برآن، بازارهنوز امیدوار است که در اجلاس آتی اوپک تصمیمی در مورد کنترل تولید اتخاذ شود. در این میان، انتظار می رود تولید نفت خام کشورهای غیر اوپک کاهش یابد. این میزان بیشترین کاهش در ٢٥ سال گذشته است. این خبر به تقویت قیمتهای نفت خام کمک کرد.

    با پایان اعتصاب در صنعت نفت کویت، تولید نفت خام در این کشور به سرعت به وضعیت عادی بازگشت. گروههای متخاصم نیز در لیبی قصد دارند با یکدیگر کنار بیایند و به این ترتیب تولیدنفت این کشور به ١ میلیون بشکه در روز خواهد رسید. این اخبار نیز در تضعیف قیمتها نقش داشت. علاوه برآن، افزایش ارزش دلارسبب تضعیف قیمتهای نفت شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها