عصر خودرو

همزمان با سفر قائم مقام مرکل؛

ایران- آلمان قرارداد جدید ساخت تجهیزات نفت امضا می‌کنند

عصر بازار- رئیس انجمن سازندگان صنعت نفت از امضای قرارداد ساخت کالا و تجهیزات نفتی بین ایران و آلمان در هفته‌جاری خبر داد و گفت: گفتگوهای جدید با جمهوری آذربایجان برای صادرات کالاهای نفتی آغاز شد.

ایران- آلمان قرارداد جدید ساخت تجهیزات نفت امضا می‌کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، رضا خیامیان امروز در نشستی خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به مذاکرات سازندگان ایران با شرکت های نفتی اروپایی به منظور مشارکت با سازندگان تجهیزات صنعت نفت در این کشورها و ورود به وندورلیست‌های بین‌المللی، گفت: در برنامه ششم، صنعت نفت کشور به 200 میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد که 60 درصد از آن صرف تجهیزات صنعت نفت خواهد شد.

    رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اعلام اینکه برآوردهای انجام گرفته حاکی از آن است که دریک دوره پنج ساله در منطقه، بازار 100 میلیارد دلاری به غیر از ایران پیش روی سازندگان کالا و تجهیزات صنعت نفت وجود دارد، تصریح کرد: در شرایط فعلی عراق بزرگترین بازار پیش روی سازندگان نفتی ایران است.

    این مقام مسئول با تاکید بر اینکه عراق به منظور افزایش ظرفیت تولید نفت خام خود به 9 میلیون بشکه در روز سرمایه گذاری حدود 300 میلیارد دلاری را در دستور کار قرار داده است، اظهار داشت: علاوه بر این این کشور به منظور حفظ و نگهداشت ظرفیت تولید نفت خام به صورت سالانه سرمایه گذاری های دیگری باید انجام دهد.

    وی همچنین با اشاره به سفر هیاتی از شرکت سوکار جمهوری آذربایجان به تهران، گفت: در این این سفر مذاکراتی با مسئولان سوکار جمهوری آذربایجان به منظور تامین کالا و تجهیزات برخی از طرح های و پروژه های صنایع نفت و گاز این کشور انجام شده است.

    خیامیان با اشاره به اظهار تمایل مقامات شرکت نفتی سوکار برای واردات انواع کالا و تجهیزات صنعت نفت از ایران به دلیل کوتاه بودن بعد مسافت، بیان کرد: از این رو قرار است به زودی مذاکراتی بین سازندگان ایرانی با برخی از شرکت‌های نفتی خارجی شاغل در صنعت نفت جمهوری آذربایجان انجام شود.

    رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با اعلام اینکه هفته جاری و همزمان با سفر قائم مقام صدراعظم آلمان، تفاهم نامه مشترک نفتی بین ایران و آلمان در حوزه ساخت کالا و تجهیزات نفتی امضا خواهد شد، تبیین کرد: پیش از این هم تفاهم نامه مشترک نفتی با انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایتالیا امضا شده بود.

    وی در ادامه با تاکید بر اینکه سازندگان تجهیزات صنعت نفت به دنبال گرفتن هیچ رانتی نیستند و تنها از مسئولان صنعت نفت تقاضا داریم که یک شرایط کاملاً برابر بین سازندگان ایرانی و شرکت‌های سازنده خارجی ایجاد کنند تا بتوانیم با هم رقابت کنیم، گفت: بزرگترین مشکل سازندگان تجهیزات صنعت نفت، موضوع مطالبات بوده و در حال حاضر، پس از برجام، دچار تحریم‌های داخلی هستیم که نیازمند است تا مسئولان دولتی در این زمینه فکر اساسی کنند اگر تحریم‌های داخلی که همان خود تحریمی‌هاست، برطرف شود، قطعاً محیط کسب و کار راحت و روان خواهد بود.

    رئیس انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت در ادامه با یادآوری اینکه اگر شیوه‌نامه ساخت داخل که وزیر نفت سال گذشته آن را ابلاغ کردند، به درستی اجرایی شود، هیچ مشکلی پیش روی ساخت داخل نخواهد از تشکیل شورای عالی تجهیزات کشور خبر داد و افزود: این شورا تشکیل شده است تا در زمینه تولید کالاهای داخلی، شرایط مطلوبی برای سازندگان داخل کشور فراهم کند و اجازه ورود کالاهای مشابه خارجی را ندهد.

    وی در پایان با اشاره به برنامه وزارت نفت به منظور بومی سازی 10 قلم کالاهای پرمصرف صنایع نفت و گاز، خاطرنشان کرد: از مجموع 52 قرارداد منعقد شده تاکنون تنها یک قرارداد برای ساخت تجهیزات سرچاهی نفت و گاز عملیاتی و اجرایی شده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها