عصر خودرو

زیان ۵۴۶ میلیون دلاری «انی» از سقوط قیمت نفت

عصر بازار- بزرگترین شرکت نفتی ایتالیا «انی» در سه ماه نخست سال جاری میلادی ۵۴۶ میلیون دلار به دلیل سقوط قیمت نفت زیان کرد.

زیان ۵۴۶ میلیون دلاری «انی» از سقوط قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، شرکت «انی» ایتالیا که به عنوان یکی از شرکت‌های بزرگ نفتی در اروپا محسوب می شود، به دلیل کاهش چشمگیر بهای نفت در ابتدای سال‌جاری میلادی، ضرر خود را 546 میلیون دلار اعلام کرد؛ اگر چه پیش از این تحلیگران اقتصادی رقم 15 میلیون دلار برای ضرر این شرکت ایتالیایی برآورد کرده بودند.

    این در حالی است که سود شرکت «انی» ایتالیا در سه  ماه نخست سال گذشته میلادی 517 میلیون دلار گزارش شده است، همچنین میزان تولیدات این شرکت هم با کاهش جدی روبرو شده، ضمن اینکه هزینه های نقدی «انی» برای انجام  فعالیت‌های عملیاتی با 56 درصد کاهش به 1.7 میلیارد دلار کاهش یافته است.

    به گفته مسئولان «انی»، عمده نگرانی آنها نقدینگی شرکت است که از سال 2014 میلادی همزمان با روند نزولی بهای طلای سیاه بسیاری از فعالی‌ های اکتشافی و سرمایه گذاری این شرکت در حوزه نفت و گاز کاهش یافته و یا به حالت تعلیق درآمده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها