عصر خودرو

محموله‌های بدون مشتری، چالش پیش روی افزایش قیمت نفت

عصر بازار- طی هفته های گذشته، ده ها تانکر نفت فروخته نشده در سطح دریا سرگردان مانده اند و این وضعیت یادآور اتفاقات سال ۲۰۱۵ است، یعنی زمانی که افزایش عرضه فیزیکی نفت موجب مختل شدن روند ترمیم قیمت ها شد.

محموله‌های بدون مشتری، چالش پیش روی افزایش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در طی هفته های گذشته، ده ها تانکر نفت فروخته نشده در سطح دریا سرگردان مانده اند. این وضعیت یادآور اتفاقات سال 2015 است، یعنی زمانی که افزایش عرضه فیزیکی نفت موجب مختل شدن روند ترمیم قیمت ها شد.

    قیمت نفت از ابتدای امسال حدود 75 درصد افزایش یافته و تحت تاثیر این تلقی که بازار پس از 2 سال مازاد عرضه در حال نزدیک شدن به توازن مجدد است، تا 48 دلار بالا رفته است.

    بر اساس گزارش ها، سرمایه گذاران مجددا با سرعت هر چه تمام تر شروع به سرمایه گذاری در بازار نفت کرده اند.

    اما بازار فیزیکی نفت در حال ارسال علائم هشدار دهنده است و ظاهرا در آستانه یک افت قیمت احتمالی نظیر افتی است که در بهار سال گذشته اتفاق افتاد.

    تحلیلگران کومرز بانک در یادداشتی نوشتند: «ما...عناصر نگران کننده ای مشابه سال 2015 می بینیم یعنی زمانی که قیمت نفت تا ماه می شدیدا افزایش یافت اما در نیمه دوم سال سقوط کرد.»

    با وجود ترمیم قیمت ها، حجم ذخایر نفت خام آمریکا به بالاترین رقم ها رسیده و محموله های نفت فروخته نشده در غرب آفریقا و دریای شمال سرگردان مانده اند.

    یک تاجر نفتی گفت: «با توجه به اینکه حجم ذخایر به ارقام بی سابقه رسیده، این وضعیت وحشتناک است.»

    این در حالی است که ایران در حال افزایش تلاش های خود برای به دست آوردن سهم از دست رفته خود از بازار است و هر روز نفت بیشتری را روانه بازار می کند.

    اولیویر جاکوب، تحلیلگر بازار نفت می گوید، قیمت محموله های تحویل سریع هنوز به اندازه قیمت محموله های تحویل در آینده افزایش نیافته تا موجب روانه شدن میلیون ها بشکه نفت ذخیره شده به بازار فیزیکی شود. اگر این اتفاق رخ دهد، سرازیر شدن نفت ذخیره شده کشورها به سرعت موجب خنثی شدن رشد قیمت ها خواهد شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها