عصر خودرو

افزایش ۲۰درصدی قیمت جهانی نفت در ماه آوریل

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات ماه میلادی گذشته ۲۰ درصد افزایش یافت و بهترین عملکرد ماهیانه خود در طی ۷ سال اخیر را به نمایش گذاشت.

افزایش ۲۰درصدی قیمت جهانی نفت در ماه آوریل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت پس از رسیدن به بالاترین رقم های سال 2016 دیروز را بدون افزایش به پایان برد، اما نفت برنت با ثبت رشد قیمت حدودا 20 درصدی در ماه آوریل بهترین عملکرد ماهیانه خود در طی 7 سال اخیر را به نمایش گذاشت.

    تضعیف دلار و خوش بینی شکل گرفته مبنی بر اینکه مازاد عرضه در بازار کمتر خواهد شد موجب شده تا قیمت نفت از زمان رسیدن به زیر 30 دلار و پایین ترین رقم 12 سال اخیر در سه ماهه نخست، بیش از 20 دلار افزایش پیدا کند.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در پایان معاملات دیروز با یک سنت کاهش به 48 دلار و 13 سنت رسید. نفت برنت در اواسط دیروز تا 48 دلار و 50 سنت بالا رفت. نفت برنت در ماه آوریل رشدی 21.5 درصدی را به ثبت رساند که بیشترین رشد ماهیانه از می 2009 تاکنون بود.

    قیمت نفت خام آمریکا هم پس از رسیدن به بالاترین رقم امسال یعنی 46 دلار و 78 سنت، در پایان معاملات دیروز 11 سنت کاهش داشت و به 45 دلار و 92 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت در ماه آوریل 20 درصد افزایش قیمت داشت که بیشترین رشد ماهیانه در طی یک سال بود.

    در حالی که قیمت ها کمتر از 5 دلار با رقم 50 دلار فاصله دارند، بانک سرمایه گذاری جفریز اعلام کرد، بازار «در حال رسیدن به توازنی بهتر است» و در نیمه دوم سال مازاد عرضه کمتر خواهد شد.»

    اما برخی دیگر از تحلیلگران هشدار می دهند که افزایش عرضه ناشی از مواضع احتکاری سرمایه گذاران بوده و در عین حال حجم ذخایر نفتی نیز بسیار بالاست. نتایج یک بررسی نیز نشان می دهد که تولید نفت اوپک در ماه آوریل به میزان قابل توجهی افزایش یافته است

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها