عصر خودرو

رویترز خبر داد

نخستین خرید نفت ۲ شرکت اروپایی ۳.۵ ماه پس از برجام

عصر بازار- در حالی ۳.۵ ماه از آغاز اجرای برجام می گذرد که منابع خارجی خبر دادند، دو شرکت پالایشی اروپا نخستین محموله های نفت خود را از ایران از زمان لغو تحریم ها بر ضد تهران تحویل می گیرند.

نخستین خرید نفت ۲ شرکت اروپایی ۳.۵ ماه پس از برجام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت «ایپلوم» ایتالیا محموله ای شامل یک میلیون بشکه نفت خام ایران را که نفتکش «بویتیک» به طرف این کشور منتقل می کند رزرو کرده است.  این نخستین محموله ای خواهد بود که پس از لغو تحریمها بر ضد تهران به ایتالیا می رسد. 

    برخی منابع در بخش تجارت و حمل و نقل نفت گفتند شرکت پالایشی «موتور اویل هلاس» یونان نیز نخستین محموله نفت خام خود را از ایران پس از لغو تحریمها بر ضد این کشور تحویل خواهد گرفت که بارگیری این محموله بیستم آوریل توسط نفتکش «کریتی پرز» در جزیره خارک بارگیری شد. 

    این دو شرکت پیش از اعمال تحریمها بر ضد تهران به علت برنامه هسته ای این کشور که عملا انتقال نفت خام ایران به اروپا را متوقف کرد مشتری نفت ایران بودند. 

    پیش از تحریمها، اروپا بیش از یک سوم صادرات نفت ایران را به خود اختصاص داده بود. 

    توتال فرانسه ، شرکت «سسپا» اسپانیا و «هلنیک پترولیوم» یونان نیز امسال محموله هایی از نفت خام ایران را برای پالایشگاههای اروپایی خود رزرو کرده اند. 

    صادرات نفت خام ایران در اوج خود در سال 2011 به بیش از دو میلیون و 500 هزار بشکه در روز می رسید که این کشور را پس از عربستان سعودی در جایگاه دومین صادرکننده نفت در آن سال قرار داده بود. 

    پس از تشدید تحریمها در سال 2012 صادرات نفت خام ایران به کمی بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش پیدا کرد. 

    گزارشهای «انرژی اسپکتس» نشان می دهد صادرات نفت خام ایران از یک میلیون و 510 هزار بشکه در روز در ماه فوریه به یک میلیون و 900 هزار بشکه در روز در ماه مارس افزایش یافته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها