عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه تشریح کرد:

بهترین صنایع بورسی در سال ۹۵

عصر بازار- پس از رشد پر سرعت بازار در سه ماه پایانی سال گذشته به خصوص دی ماه ،افت و اصلاح بازار اتفاقی دور از ذهن و غیر قابل پیش بینی نبود اما وضعیت کلی بازار مثبت است و رشدی آرام و باشیب ملایم را در سال جاری تجربه خواهیم کرد.

بهترین صنایع بورسی در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، جواد سنگینیان مدیر عامل شرکت کهن تجارت مهران در خصوص روند حرکتی قیمت ها در بازار سرمایه گفت: افت بازار پس از رشدی پر سرعت، اتفاقی طبیعی است و بازار در سال جاری رشد آرامی را طی خواهد کرد.

    وی در پاسخ به سوالی درخصوص صنایع برتر بازار گفت: در حال حاضر بهترین گزینه برای سرمایه گذاری،  تک سهم هایی با p/e پایین هستند.

    سنگینیان با اشاره به اینکه گروه های صنعت مالی مثل بانک ها نیز می توانند شرایط بهتری داشته باشند،افزود: صنعت خودرو در ماه های گذشته با خوش بینی رشد بالایی را تجربه کرد اما هنوز به طور واقعی و مستند در این صنعت اتفاقی رخ نداده که بتوان آن را در سودآوری سهام لحاظ کرد، بلکه هر چه بوده تا الان خبرهای غیر رسمی و بر پایه حدس و گمان بوده است و هیچ کس برآورد دقیقی از سود دو سه سال آینده این گروه ندارد.

    این کارشناس بازار سرمایه به پیشخور شدن رشد گروه خودرویی ها اشاره کرد و افزود: برخی از قیمت ها در این گروه تا 200 ،300 درصد هم در ماه های پایانی سال گذشته رشد داشتند و به این دلیل حتی در صورت انتشار خبرهای رسمی و مثبت، این گروه رشد خود را تا حدودی کرده است.

    سنگینیان با تاکید بر اینکه صنعت خودرو به طور قطع از زیان دهی خارج می شود اما درباره روند سوددهی این گروه هنوز نمی توان اظهار نظر دقیقی داشت،اظهار کرد: سایر صنایع مثل بیمه و لیزینگ هم در گروه صنایعی قرار دارند که چشم انداز روشنی در انتظارشان است.

    مدیر عامل شرکت کهن تجارت مهران با اشاره به صنعت پتروشیمی افزود: این صنعت رشد خوبی را در این مدت نداشته و با توجه به بهبود قیمت نفت می توان از این به بعد منتظر تغییر روند قیمتی این گروه و توجه بازار به سهام شرکت های پتروشیمی بود.

    وی معتقد است از این به بعد بازار نگاه ویژه ای به گروه پتروشیمی و زیر مجموعه هایش خواهد داشت.

    سنگینیان به رشد صنایع فلزات اساسی و سنگ آهنی  در دو سه ماهه گذشته اشاره کرد و افزود: گروه پتروشیمی از این رشد ها عقب مانده و رشد قیمت سهام این صنعت از این به بعد قابل پیش بینی است.

    وی درباره گروه پالایشگاهی نیز گفت: این گروه صنعت پر ابهامی است و صورت های مالی شرکت های پالایشی معمولا با تاخیر منتشر می شود و بازار همیشه نسبت به این گروه پر سوال و پر ابهام است.

    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه صنایع پالایشی همیشه بر پایه شایعات و فضا سازی حرکت می کنند، ادامه داد: بر همین اساس نمی توان خیلی به روند قیمتی سهام این گروه خوش بین بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها