عصر خودرو

رویترز:

صادرات نفت ایران در ماه مارس ۵۰ درصد افزایش یافت

عصر بازار- با توجه به افزایش محموله های صادراتی نفت ایران به هند و کره جنوبی، فروش نفت کشور در آسیا در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته۵۰ درصد افزایش یافت و به ۱.۵۶ میلیون بشکه در روز رسید.

صادرات نفت ایران در ماه مارس ۵۰ درصد افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، با توجه به افزایش محموله های صادراتی نفت ایران به هند و کره جنوبی،  فروش نفت کشور در آسیا در ماه مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته50 درصد افزایش یافت.

    به نوشته این خبرگزاری انگلیسی، افزایش صادرات ایران نشان دهنده موفقیت این کشور در بازیابی سهم خود از بازارهای نفتی است. ایران، پیش از سال 2012 حدود 2 میلیون بشکه نفت در روز صادر می کرد که بیش از نیمی از آن به آسیا و بیشتر به چین، کره جنوبی، هند و ژاپن فروخته می شد. تهران چندین دهه است که به آمریکا نفت نمی فروشد.

    صادرات نفت ایران به اروپا نیز پس از آغاز کُند صادرات، در حال افزایش است. در ابتدا به علت اینکه نفتکش های ایران درگیر ذخیره نفت بودند و برخی نیز قابلیت دریانوردی نداشتند و مالکان خارجی کشتی ها از حمل محموله های ایران امتناع می کردند، روند صادرات به اروپا کند بود.

    آمارهای دولتی و رهیابی نفتکش ها نشان می دهد، واردات نفت 4 خریدار نفت ایران یعنی چین، هند، ژاپن و کره جنوبی در ماه مارس به 1.56 میلیون بشکه در روز رسیده است و 49.9 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر است.

    بر اساس این آمار، واردات نفت هند از ایران در ماه گذشته میلادی مجموعا 506 هزار و 100 بشکه در روز بوده است که بالاترین رقم در 5 سال گذشته به شمار می رود. به گفته منابع صنعتی، قرار است خرید نفت دهلی نو از تهران در سال مالی 17-2016 به بالاترین رقم در 7 سال گذشته برسد.

    صادرات نفت ایران به کره جنوبی در ماه مارس از بالاترین رقم در ماه فوریه اندکی کاهش یافته و به 264 هزار و 452 بشکه در روز رسیده است اما هنوز 94.5 درصد بیش از مدت مشابه پارسال است. اما خرید نفت هند و ژاپن کاهش یافته است.

    همچنین واردات نفت این 4 کشور آسیایی از ایران در 3 ماه نخست امسال نسبت به سال گذشته 25.3 درصد رشد داشته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها