عصر خودرو

رشد ۶۷ درصدی ارزش معاملات فرابورس در هفته ششم سال جاری

عصر بازار- در هفته ششم سال جاری ضمن عرضه موفق نخستین اوراق اجاره دولت در فرابورس، ارزش معاملات رشد ۶۷ درصدی را تجربه کرد.

رشد ۶۷ درصدی ارزش معاملات فرابورس در هفته ششم سال جاری
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، این هفته در حالی به پایان رسید که یک میلیون و 427 هزار ورقه بهادار در 122 هزار نوبت به ارزش 11 هزار و 671 میلیارد ریال در بازار فرابورس داد و ستد شد. این وضعیت نشانگر افت 5 درصدی حجم و رشد 67 درصدی ارزش معاملات در مقایسه با هفته پیشین است.

    در روز شنبه، 5 هزار میلیارد ریال اوراق اجاره دولت برای نخستین بار با قیمت هر ورقه 880 هزار ریال در کسری از ثانیه در فرابورس ایران کشف قیمت شد تا به این ترتیب بخشی از بدهی دولت پرداخت شود. بر این اساس بالاترین ارزش معاملات روزانه در همین روز رقم خورد.
    در بازار اول 351 میلیون ورقه بهادار طی این مدت مورد معامله قرار گرفت و ارزش آن به 817 میلیارد ریال رسید و در بازار دوم نیز 589 میلیون ورقه بهادار به ارزش یک میلیارد و 990 میلیون ریال داد و ستد شد که از افت 159 درصدی حجم و 182 درصدی ارزش معاملات بازار اول و همین طور افت یک درصدی حجم و افزایش 4 درصدی ارزش معاملات بازار دوم حکایت دارد.
    از سوی دیگر، حجم معاملات بازار پایه 40 درصد کاهش یافت و ارزش معاملات این بازار با افت 63 درصدی معادل 466 میلیارد ریال شد. اما با این وجود، حجم و ارزش معاملات در بازار ابزارهای نوین مالی در این هفته با رشد 47 درصدی حجم و 205 درصدی ارزش معاملات روبرو شد به طوری که خرید و فروش 52 میلیون اوراق بهادار به ارزش 8 هزار و 397 میلیارد ریال را به ثبت رساند.
    طبق این گزارش در هفته‌ای که گذشت، پذیره‌نویسی واحدهای عادی قابل معامله صندوق سرمایه‌گذاری آرمان آتیه درخشان مس در نماد معاملاتی"آتیمس" انجام شد.
    گروه فلزات اساسی در مدت یاد شده با در اختیار داشتن 29 درصد از معاملات بازار سهام، در صدر صنایع پیشرو قرار گرفت؛ گروه عرضه برق، گاز بخار و آب گرم سهم 14 درصدی از معاملات داشت و گروه بانک‌ها با معاملاتی به ارزش 229 میلیارد ریال رده سوم را به خود اختصاص داد.
    آیفکس در روز چهارشنبه با 9.3 واحد رشد نسبت به هفته پیش، به 802.18 واحد رسید. ارزش بازار فرابورس هم 9 هزار و 984 میلیارد ریال معادل 1.1 درصد رشد کرد و عدد 945 هزار و 398 میلیارد ریال را نمایش داد که 47 درصد از این رقم مربوط به بازار دوم و 12 درصد آن مربوط به بازار اول بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها