عصر خودرو

بازاربکر ایرانی انگیزه ای برای سرمایه گذاران خارجی

عصر بازار- اگر سرمایه گذارانی از کشور های دیگر به ایران جهت سرمایه گذاری مراجعه کنند علت اصلی آن وجود شرایطی همچون بازار بکر ، فرصت های شغلی متعدد ومنابع طبیعی فراوان است.

بازاربکر ایرانی انگیزه ای برای سرمایه گذاران خارجی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی سنگینیان رییس کمسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران گفت: متاسفانه حجم سرمایه گذاری خارجی در ایران بعد از انقلاب براساس آمارهای ارائه شده از سوی ارگانها قابل توجه نبوده است، علیرغم اینکه ایران فرصت های مناسبی برای سرمایه گذاری دارد اما هنوز  نتوانستیم در حوزه جذب سرمایه گذاری خارجی موفقیت های چشمگیری داشته باشیم.

    وی افزود: بستر های فنی، حقوقی و اقتصادی موجود در کشور برای جذب سرمابه گذاران خارجی تاکنون مناسب نبوده است و اگر بخواهیم جذب سرمایه مناسبی را در اختیار بگیریم باید بستر متناسب با این حوزه ها را ایجاد کنیم.

    سنگینیان ایران را جز معدود کشورهایی دانست که قانون جذب سرمایه های خارجی  و حمایت از سرمایه گذاران خارجی را دارند و اظهار داشت: علت اصلی ایجاد این قانون تشویق جهت ورود سرمایه گذارن به کشور بوده اما مشکل اصلی آماده نبودن بدنه اقتصاد کلان و ساختار کسب و کار کشور است به طوری که حتی سرمایه گذاران خارجی نیز تمایلی به سرمایه گذاری در ایران را ندارند.

    وی، محدودیت های نقدینگی، وجود تفاسیر مختلف از قانون کار و مالیات، مقرارت متعدد و اخذ مجوزهای مختلف موجب می شود افراد برای سرمایه گذاری در کشور منصرف شوند.

    سنگینیان تاکید کرد: جهت رسیدن به شرایط ایده آل برای جذب سرمایه گذاران خارجی باید ازکشور های موفق در این زمینه کمک بگیریم زیرا تا کنون کشورهای مختلفی با اجرای برنامه های دقیق در این حوزه به موفقیت دست یافته اند. به طوری که موتور محرک رشد اقتصادی آنها جذب میزان قابل توجهی از سرماه گذاری های خارجی است.

    وی در خصوص راهکار های جذب سرمایه گذاری خارجی عنوان کرد: باید از بروکراسی ها، ناامنی های اقتصادی و از پیچیدگی های اداری موجود در کشور کم کرده و این اطمینان را در سرمایه گذار ایجاد کنیم که با سرمایه گذاری می تواند به بازده مناسب خود دست یابد.

    سنگینیان شفافیت در قوانین و مقرارات، ساده کردن قوانین مالیاتی، کاهش محدودیت های قانون کار و قرار دادن مشوق برای سرمایه گذار خارجی را از دیگر راهکارهای جذب سرمایه گذاران خارجی دانست و افزود: اگر بستر کسب و کار در کشور به گونه ای باشد که سرمایه گذاران داخلی را جذب کند حتما سرمایه گذار خارجی نیز استقبال خواهند کرد.

    وی تصریح کرد: ایران بازاری بکر و قابل تغییر، فرصت های شغلی متعدد، منابع طبیعی فراوان و نیروی کار جوان و پرانرژی دارد که همین عوامل می تواند زمینه مناسبی را برای سرمایه گذاری و ایجاد انگیزه در سرمایه داران خارجی کند.

    سنگینیان تاکید کرد: اگر پس انداز و سرمایه نباشد رشد اقتصادی وجود نخواهد داشت و توسعه اقتصادی هم رخ نمی دهد و موتور اصلی اجرای برنامه ها جهت رسیدن به یک کشور توسعه یافته، سرمایه است که بخشی از آن توسط سرمایه داران داخلی و بخشی دیگر از طریق سرمایه گذاران خارجی تامین می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها