عصر خودرو

افزایش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با صعود قیمت نفت خام برنت

عصر بازار- شاخص سهام بورس فوتسی ۱۰۰ لندن، در پایان معاملات روز پنجشنبه، همزمان با صعود مجدد قیمت نفت خام برنت دریای شمال، روندی افزایشی یافت.

افزایش شاخص بورس فوتسی ۱۰۰ لندن همزمان با صعود قیمت نفت خام برنت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن که در آن در هر روز کاری سهام 100 شرکت مهم و بزرگ انگلیس از نظر ارزش بازاری سهام ثبت شده در بورس، ارزش گذاری و خریدوفروش می شود در بعد از ظهر روز پنجشنبه با افزایش 0.04درصدی مواجه شد.
    شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن، با 2.4 واحد افزایش، به 6 هزار 322 واحد رسید.
    افزایش ارزش سهام شرکت آنگلوآمریکن و برخی از شرکت های نفتی از جمله علل بالا رفتن ارزش شاخص سهام بورس فوتسی 100 لندن بیان شده است.
    پوند انگلیس نیز عصر روز پنجشنبه در برابر دلار آمریکا با 0.4 درصد افزایش، در مقابل 1.4597 دلار و همچنین با 0.25 درصد افزایش در مقابل یورو، در مقابل 1.2876 یورو معامله شد.
    هر بشکه نفت خام سبک برنت دریای شمال که بیش از دو سوم نفت های جهان از جمله نفت اوپک، بر اساس آن قیمت گذاری می شوند، نیز در پایان معاملات بعد از ظهر روز پنجشنبه در بازار لندن، برای تحویل در آینده، با 96 سنت افزایش به 48.14 دلار رسید.
    به گزارش منابع انگلیسی، بهای هر بشکه نفت شاخص آمریکا، 'وست تگزاس اینترمیدییت '( دبلیوتی آی ) نیز روز پنجشنبه با 70 سنت افزایش به 46.03دلار رسید.
    این برای اولین بار در سال جاری میلادی است که قیمت نفت خام در بازار های جهانی تا این سطح افزایش می یابد.
    گفته می شود که کاهش ارزش دلار و افزایش ذخایر نفتی آمریکا از جمله علل افزایش 2 درصدی بهای نفت خام در بازارهای جهانی بوده است
    قیمت نفت خام برنت در بازارهای جهانی از ژوئن 2014 میلادی که هر بشکه آن در حدود 115 دلار بود، تاکنون به دلیل کاهش تقاضا، مازاد تولید نفت و بروز نوسان در اقتصادهای نوظهور نزدیک به 70 درصد کاهش داشته است.
    هر چند از ماه ژوئن گذشته که بهای هر بشکه نفت خام برنت با رسیدن به سطح 27.10 دلار، به پایین ترین حد در طی 20 سال گذشته رسیده بود تاکنون رشد قابل ملاحظه ای کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها