عصر خودرو

در بهمن ۹۴

نقدینگی در آستانه ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان

پایه پولی کم شد+نمودار

عصر بازار- تازه ترین گزارش بانک مرکزی از تغییر شاخص های اقتصادی در بهمن سال گذشته حکایت از رسیدن نقدینگی به مرز هزار هزار میلیارد تومان دارد.

نقدینگی در آستانه ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومان
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، برآوردهای اقتصادی بانک مرکزی از وضعیت نقدینگی در بهمن سال گذشته حکایت از رسیدن نقدینگی به عدد 975 هزار میلیارد تومان دارد.

    برهمین اساس، نقدینگی در بهمن 94 نسبت به بهمن 93 معادل 28.7 درصد و نسبت به اسفند 93 معادل 24.7 درصد رشد داشته است.

    همچنین این گزارش نشان میدهد که طی 11 ماه منتهی به بهمن 94 معادل 193 هزار میلیارد تومان به نقدینگی اضافه شده است.

    گفتنی است، نقدینگی در پایان دی ماه 94 به حدود 9 تریلیون و 500 هزار میلیارد ریال رسید که نسبت به دی ماه سال 93 معادل 27.2 درصد و نسبت به اسفندماه 21.3 درصد رشد داشت.

    گزارش بانک مرکزی از ارقام عمده پولی و اعتباری، همچنین نشان می دهد که میزان اسکناس و مسکوک در دست اشخاص در پایان بهمن ماه سال قبل  300 هزار میلیارد ریال بود که نسبت به اسفندماه سال 93 معادل 14.5 درصد کاهش داشته است.

    میزان پول در پایان بهمن ماه سال 94  نزدیک به یک تریلیون و 234 هزار میلیارد ریال با رشد 2.3 درصدی نسبت به پایان سال 93 و رقم شبه پول نیز هشت تریلیون و 524 هزارمیلیارد ریال با رشد 28.8 درصد اعلام شد.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها