عصر خودرو

رتبه سوم ایران در اوپک؛

ایران رکورددار افزایش تولید اوپک شد

عصر بازار- آمارهای اوپک از منابع دسته دوم نشان می‌دهد که ایران توانسته با افزایش بیش از ۱۴۰ هزار بشکه به تولید روزانه نفت خام خود در ماه گذشته میلادی تولید خود را به سه میلیون و ۲۹۱ هزار بشکه در روز افزایش داده و برای چند ماه پیاپی در رتبه سوم تولید پس از عربستان و عراق قرار گیرد.

ایران رکورددار افزایش تولید اوپک شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در حالی که بیژن زنگنه – وزیر نفت ایران – می‌گوید ایران توانسته صادرات نفت و میعانات گازی خود را به دو میلیون بشکه در روز افزایش دهد، آمار از منابع دسته دوم اوپک حاکی از آن است که پس از ماه‌ها رشد متوالی در ماه مارس مجموع تولید نفت خام ایران به سه میلیون و 291 هزار بشکه در روز رسیده است.

    طبق این آمارها ایران که در هفته گذشته به نشست دوحه برای فریز نفتی نپیوست تلاش می‌کند تولید خود را به سطح پیش از تحریم‌ها افزایش دهد و به این ترتیب افزایش تولید نفت خام این کشور در ماه مارس نسبت به ماه پیش از آن رکوردار بوده است، در حالی که آمارها از مقایسه‌ی تولید بین مارس و فوریه حاکی از توقف و یا حتی کاهش شدید تولید در بین کشورهای اوپکی است ایران در این ماه توانسته تولید خود را 140 هزار بشکه افزایش دهد.

    با این حال آمارهایی که خود ایران مستقیما در اختیار اوپک قرار داده است حاکی از این میزان رشد نیست.

    ایران در آمارهای خود اگرچه سطح تولید بالاتری را به اوپک اعلام کرده است، اما میزان رشد کمتری را در نظر گرفته به این ترتیب براساس آمارهای مستقیم این سازمان، ایران در ماه مارس توانسته به تولید سه میلیون و 400 هزار بشکه نفت خام دست پیدا کند، در حالی که رشد تولید این کشور تنها 15 هزار بشکه در روز بوده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها