عصر خودرو

ابهامات پیش روی اوپک برای پیش‌بینی بازار نفت

عصر بازار- اوپک می‌گوید ابهامات زیادی پیش‌روی پیش‌بینی وضعیت بازار نفت در سال جاری است با این حال احتمال می‌دهد که تقاضا برای نفت اوپک با رشدی ۱.۸ میلیون بشکه‌ای در نهایت به ۳۱.۵میلیون بشکه در روز برسد.

ابهامات پیش روی اوپک برای پیش‌بینی بازار نفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، پیش‌بینی وضعیت بازار نفت در سال 2016 به اعتقاد اوپک نیز با ابهامات فراوانی روبه‌رو است. ابهاماتی که بیش از هر چیز به شرایط رشد اقتصادی در مراکز تقاضای نفت، تصمیمات کشورهای تولید‌کننده، شرایط آب و هوایی و تاثیرات افزایش و کاهش نرخ ارز در مناطق مختلف بستگی دارد.

    پیش از همه چیز رشد اقتصادی در آمریکای لاتین و چین می‌تواند بیشترین تاثیر را طی ماه‌های آتی روی قیمت نفت بگذارد و در این مورد شک و شبهه بزرگی برای میزان رشد اقتصادی و فعالیت‌های اقتصادی در آمریکای لاتین وجود دارد و در کنار آن چین نیز سیگنال‌هایی از کاهش و کند‌ شدن آهنگ رشد این کشور می‌دهد.

    در آمریکای لاتین به نظر می‌رسد برخلاف این‌که پیش‌بینی می‌شد برگزاری بازی‌های المپیک در یک چهارم دوم و سوم سال جاری میلادی بتواند مشخصا تقاضای نفت این کشور را افزایش دهد به نظر می‌رسد به طور کلی روند تقاضای نفت در این منطقه رو به کاهش باشد. اگرچه نوید افزایش رشد اقتصادی در هند و کره جنوبی می‌تواند نگاه‌ها را نسبت به رشد تقاضای جهانی نفت طی سال جاری میلادی مثبت‌تر کند.

    با این همه اوپک در گزارش ماهانه آوریل خود پیش‌بینی می‌کند که میزان ردتاضایجهانی برای نفت خام در سال جاری میلادی چیزی در حدود 1.20 میلیون بکه در روز باشد، میزانی که نسبت به پیشبینی قبلی 50 هزار بشکه کاهش یافته که این کاهش در پیشبینی رشد ناشی از کند شدن روند رشد اقتصادی در آمریکای لاتین است.

    پیشبینی می‌شود تقاضا و مصرف کلی نفت در سال جاری میلادی در نهایت به متوسط 94.18 میلیون بشکه در روز برسد.

    همچنین طبق پیشبینی اوپک در مورد تعادل عرضه و تقاضا نیز حاکی از آن است که تقاضا برانفت اوپک امسال 1.8 میلیون بشکه در روز افزایش خواهد یافت و تقاضای روزانه نفت از این کشورها را به 31.5 میلیون بشکه در روز می‌رساند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها