عصر خودرو

امروز در بازارهای جهانی

قیمت نفت به بیشترین میزان در سال ۲۰۱۶ رسید

بشکه‌ای ۴۷ دلار

عصر بازار- امروز قیمت نفت در بازارهای جهانی با کاهش ارزش دلار و نیز کاهش ذخایر نفت آمریکا به بیشترین میزان در سال ۲۰۱۶ و بشکه‌‌ای ۴۷ دلار رسید.

قیمت نفت به بیشترین میزان در سال ۲۰۱۶ رسید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از فارس، امروز قیمت نفت برنت در بازارهای جهانی به بشکه‌‌‌‌ای 47 دلار و 14 سنت رسید که بیشترین میزان در سال 2016 است.

    قیمت نفت وست تگزاس آمریکا هم کاهش 12 سنتی را داشت اما بشکه‌ای 45 دلار و 21 سنت را تجربه کرد.

    به گزارش رویترز، قیمت نفت در بازارهای جهانی رشد 3 درصدی داشته است که دلیل آن تصمیم فدرال رزرو آمریکا برای ثابت ماندن نرخ بهره در این کشور که حداقل تا 4 ماه آینده ثابت است ا.

    روز گذشته فدرال رزرو جلسه‌ای داشت که در آن تغییر نرخ بهره را بررسی می‌کرد اما در نهایت تصمیم گرفت این میزان همچنان در محدوده  0.25درصد تا 0.5 درصد باقی بماند.

    نرخ بهره به مدت 8 سال در آمریکا در محدوده صفر باقی مانده بود که چند ماه پیش فدرال رزرو آن رابه 0.25 درصد افزایش داد و قرار شد تا آخر امسال طی سه بار افزایش نرخ بهره را به 2 درصد برساند اما ارائه آمارها ضعیف از اقتصاد آمریکا به ویژه صنعت باعث شد تا فدرال رزرو در جلسه روز گذشته نرخ بهره را تغییر ندهد و بررسی افزایش را  به ماه ژوئن موکول کرد.

    در این میان بعد از اعلام اداره انرژی آمریکا مبنی بر اینکه ذخایر نفتی این کشور به 2 میلیون بشکه در روز افزایش یافته است تهدیدی برای افزایش قیمت نفت شد اما تصمیم فدرال رزرو و در کنار آن کاهش ارزش دلار مانع از افت قیمت‌ها شد.

     

    برچسب ها