عصر خودرو

عدم افزایش نرخ بهره موجب آرامش در بازارهای مالی شد

عصر بازار- جانت یلن،‌ رئیس فدرال‌رزرو با تصمیم خود در خصوص عدم شتاب در خصوص افزایش نرخ بهره، موجب آرامش بازارهای جهانی و کمتر شدن نوسانات بازارهای سهام، اوراق قرضه و ارز شد.

عدم افزایش نرخ بهره موجب آرامش در بازارهای مالی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، شاخص حرکت بانک مریل لینچ که نوسانات قیمت را در بدهی آمریکا اندازه می‌گیرد به 64.74 واحد رسید،‌ سطحی که از کریسمس 2014 تا به حال دیده نشده بود. شاخص نوسانات SPX، که نشانگر نوسانات قیمت سهام آمریکاست نیز به پایین‌ترین سطح 9 ماه اخیر خود رسید.

    هیدو شیمی‌مورا، سرمایه‌گذار در بانک میتسوبیشی اعلام کرد:«افزایش نرخ بهره توسط فدرال‌رزرو بسیار زمان‌بر خواهد بود. این موضوع موجب ایجاد آرامش و اطمینان در بازارها شده است.»

    بانکداران مرکزی آمریکا برای سومین بار متوالی از افزایش نرخ بهره در نشست سیاست‌گذاری روز چهارشنبه صرف‌نظر کردند. در بیانیه‌ این نشست آمده است که آنها نسبت به رشد آمریکا خوش‌بین بوده و در خصوص خطرات ناشی از ضعف اقتصاد جهانی و آشفتگی‌ بازارهای مالی نگرانی کمتری دارند. گفتنی است بانک مرکزی ژاپن نیز در نشست روز پنجشنبه خود سیاست‌های مالی خود را بدون تغییر نگاه داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها