عصر خودرو

غول انرژی آلمان قیمت‌ها را بازهم افزایش داد

عصر بازار- شرکت ای‌ان‌بی‌دبلیوEnBW اعلام کرد که قیمت گاز برای خانوارها از اول دسامبر به طور متوسط ۳۸ درصد افزایش خواهد یافت. این شرکت دلیل افزایش قیمت را هزینه‌های بالاتر در بازارهای عمده فروشی عنوان کرد.

غول انرژی آلمان قیمت‌ها را بازهم افزایش داد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، غول انرژی آلمان موسوم به ای‌ان‌بی‌دبلیوEnBW  روز سه شنبه اعلام کرد که قیمت گاز برای خانوارها از اول دسامبر به طور متوسط ​​38 درصد افزایش خواهد یافت. این شرکت دلیل افزایش قیمت را هزینه‌های بالاتر در بازارهای عمده فروشی عنوان کرد.

    به گفته شرکت ای‌ان‌بی‌دبلیو، قیمت ها به طور متوسط ​​13.54 یورو در هر کیلووات ساعت (کیلووات ساعت) خواهد بود. بر این اساس، قبض مصرفی یک خانواده معمولی چهار نفره 768 یورو (745 دلار) در سال افزایش می‌یابد.

    این اعلامیه حدود سه ماه پس از اجرایی شدن افزایش قبلی منتشر شد.

    شرکت ای‌ان‌بی‌دبلیو در بیانیه خود نوشت: در نتیجه جنگ تجاوزکارانه به اوکراین، بازارهای انرژی در ماه‌های اخیر افزایش بی‌سابقه و دائمی قیمت‌ها را تجربه کرده‌اند.

    این شرکت توضیح داد که قیمت گاز در بازارهای عمده فروشی که در سال های گذشته به طور میانگین حدود دو سنت در هر کیلووات ساعت بود، تا کنون در سال 2022 پنج برابر شده و به حدود 11 سنت در هر کیلووات ساعت رسیده است.

    شرکت ای‌ان‌بی‌دبلیو همچنین به مجله اشپیگل گفت که حتی پس از افزایش اعلام شده، قیمت گاز همچنان کمتر از میانگین بازار خواهد بود. در عین حال، این تامین کننده برق برای بررسی پیشنهادات دولت با هدف کاهش میزان افزایش قیمت انرژی ابراز آمادگی کرد.

    اقتصاددانان برجسته آلمانی اخیرا هشدار داده اند که افزایش سرسام آور قیمت گاز می تواند بزرگترین اقتصاد اتحادیه اروپا را وارد رکود کند.

    آنها پیش بینی می کنند که آلمان در سال آینده میلادی یکی از کشورهایی خواهد بود که بدترین آسیب را از رکود اقتصاد جهانی خواهد دید.

    بر اساس گزارش اداره آمار آلمان Destatis، تورم سالانه در این کشور در ماه اوت به 8.8 درصد افزایش یافت که بالاترین سطح در نزدیک به 50 سال گذشته است.

    بانک مرکزی این کشور نیز ماه گذشته بدون اعلام یک رقم مشخص، هشدار داد که رکود اقتصادی "به طور فزاینده ای محتمل است".

    برچسب ها