عصر خودرو

فراز و نشیب تالار شیشه ای در هفته ای که گذشت

عصر بازار- در بازار سرمایه این هفته اگرچه نمادهای خودرویی در یکی دو روز با معاملات مثبتی همراه بودند ، اما در اکثر روزها معاملات منفی داشتند.

فراز و نشیب تالار شیشه ای در هفته ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدرضا گیوکی افزود:  شرکت سرمایه گذاری گروه صنعتی رنا درجدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 95.6.31 شرکت را مبلغ  710ریال اعلام کرده است که نسبت به پیش بینی قبلی با افزایش همراه بوده و شرکت در 6  ماهه خود  698 ریال سود ساخته و توانست 98 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

    وی ادامه داد: بانکی ها تقریبا در اغلب روزهای هفته در حاشیه ی نسبتا مثبت معامله شدند که این امر سبب شد که سهامداران حقوقی با ریزش قیمت سهام ، خود مواجه شوند.

    فعال بازار سرمایه و عضو انجمن حسابرسی ایران در ادامه عنوان کرد: فلزات اساسی در برخی روزهای هفته با معاملات منفی و در برخی روزهای دیگر (اغلب در اواخر هفته ) با رشد قیمت و معاملات مثبتی حتی در درصد های پایین همراه بود.

    گیوکی در ادامه اظهار کرد: نمادهای شیمیایی نیز مجموعا در طی هفته ،در اغلب روزها با درصدهای نسبتا منفی معامله شدند این درحالیست که  شرکت سرمایه گذاری صنایع پتروشیمی در این گروه سود هر سهم خود را در گزارش اولین پیش بینی منتهی به 96.2.31 شرکت ، مبلغ 85 ریال پیش بینی کرده در حالی که نسبت به سال مالی گذشته با کاهش همراه بوده است.

    وی در ادامه یادآورشد گروه پالایشی ، اغلب با معاملات متعادلی همراه بودند البته در اوایل هفته شاهد معاملات منفی در نمادهای این گروه بودیم ، به طوریکه در دومین روز نماد شبندر حدودا با 67 واحد منفی ترین نماد در تاثیر گذاری بر شاخص کل بورس بود.

    عضو انجمن حسابداری و حسابرسی ایران در ادامه گفت: در گروه قندی نیز شرکت شهد با تعدیل مثبت همراه بوده و درجدیدترین گزارش خود سود هر سهم منتهی به 95.6.31 شرکت را مبلغ 291 ریال اعلام کرده ،که نسبت به پیش بینی قبلی با افزایش همراه بوده است . 

    به گفته گیوکی، شرکت در 6 ماهه خود 479 ریال سود ساخته و توانست 165 درصد از پیش بینی هایش را پوشش دهد.

    وی افزود:در بازار سرمایه این هفته اگرچه نمادهای خودرویی در یکی دو روز با معاملات مثبتی  همراه بودند ، اما در اکثر روزها معاملات منفی داشتند.

    بورس در شرایط اصلاحی بیشتری قرار داشت

    در ادامه عظیم ثابت کارشناسان بورس گفت: وضعیت بورس، در شرایط اصلاح قیمتها بود بطوریکه نسبت به 4شنبه گذشته از نظر شاخص با تفاوتی چندانی مواجه نشد.

    وی ادامه داد: شرکت خودروساز، معدن و فلزات رشدی نداشته و خیلی افزایش قیمتی در این بحش ها حاصل نشده است.

    این کارشناس بازار سرمایه در ادامه با اشاره به اینکه این هفته، روند بازار متعادل بود اظهار کرد: سفر وزیر اقتصاد آلمان به ایران  درخصوص صنعت خودروسازی، باعث شد که بورس وضعیت بهتری داشته باشد.

    به گفته ثابت،  چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه، وضعیت سایپا، ایران خودرو، خوارزمی و فارس رشد خوبی داشته است.

    در ادامه محمد آرام بنیار از دیگر کارشناسان بورس گفت: صنعت خودرو نقش لیدر بازار را دارد.

    وی ادامه داد: این صنعت در چند هفته اخیر، در بازار بورس با روند مثبت مواجه شد این درحالیست که مشکلات بانکی رفع نشده است.

    بنیار در ادامه یادآورشد: دولت باید تمرکز کند تا ارتباط با بانک های بزرگ برقرار شود چرا که این امر می تواند در سرمایه گذاری خارجی در کشور تاثیرگذار باشد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها