عصر خودرو

طلای جهانی برنده شد

عصر بازار- قیمت طلا امروز(پنجشنبه) ۶ اکتبر، با کاهش بازدهی خزانه‌داری افزایش یافت، اگرچه پس از آن که داده‌های قوی‌تر اقتصادی ایالات‌متحده، انتظارات فدرال رزرو برای حفظ روایت جنگ طلبانه خود را تقویت کرد، افزایش قیمت محدود شد.

طلای جهانی برنده شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایسنا، بهای هر اونس طلا تا ساعت 6 و 30 دقیقه صبح به وقت شرقی با 5.8 درصد افزایش به 1722 دلار و 20 سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آمریکا نیز با 0.34 درصد افزایش به 1723 دلار و 20 سنت رسید.

    بازدهی شاخص 10 ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از ثبت بزرگ‌ترین جهش یک روزه خود از 26 سپتامبر در روز گذشته(چهارشنبه)، در حالی که شاخص دلار ثابت بود، کاهش یافت. بازدهی پایین‌تر، هزینه فرصت نگهداری طلا را کاهش می‌دهد که هیچ سودی ندارد.

    مری دالی، رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو، بر تعهد بانک مرکزی ایالات‌متحده برای مهار تورم با افزایش بیشتر نرخ بهره تاکید کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، ذخایر اس‌پی‌دی‌آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان، در روز چهارشنبه 0.18 درصد افزایش یافت و به 946.34 تن رسید.

    در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای نقره با 0.3 درصد کاهش به 20.64 دلار در هر اونس رسید، پلاتین در 919.11 دلار ثابت بود و پالادیوم 0.7 درصد افزایش یافت و به 2262 دلار و 32 سنت رسید.

    برچسب ها