عصر خودرو

ایران سود ۶.۵ میلیارد دلار طلب نفتی خود از هند را مطالبه کرد

عصر بازار- در جریان سفر اخیر وزیر نفت هند به تهران مقامات ایرانی خواستار دریافت سود بابت ۶.۵ میلیارد دلار طلب نفتی خود از پالایشگاه های هندی شدند.

ایران سود ۶.۵ میلیارد دلار طلب نفتی خود از هند را مطالبه کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران از پالایشگاه های هندی خواسته است سود 6.5 میلیارد دلار پول نفت خود را که به دلیل تحریم ها از پرداخت این مبلغ به ایران خودداری کرده اند بپردازند.

    ایران این خواسته را در جریان دیدار اخیر وزیر نفت هند با رئیس کل بانک مرکزی ایران در تهران مطرح کرده است.

    یک مقام هندی در این باره گفت: ایرانی ها خواستار دریافت سود پول نفت صادراتی خود هستند. نرخ سود مورد درخواست آن ها برابر است نرخ سود بین بانکی در لندن به اضافه 0.75 درصد است.

    بر اساس این گزارش پالایشگاه های هندی در جریان تحریم ها از پرداخت پول نفت ایران خودداری کرده اند و 6.5 میلیارد دلار پول نفت صادراتی ایران را نزد خود نگه داشته اند که بر اساس توافق دو کشور قرار است این پول به یورو در اختیار ایران قرار گیرد.

    پالایشگاه های هندی همچنین اصرار دارند بدهی نفتی خود به ایران را با نرخ دلار در زمان خرید نفت ایران محاسبه کنند که در این صورت مبلغ طلب نفتی ایران بسیار کمتر از این رقم می شود.

    بر اساس این گزارش قرار است به زودی هیئتی از ایران به هند سفر کند تا در مورد شرایط پرداخت طلب نفتی این کشور با مقامات هندی مذاکره کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها