عصر خودرو

مطالعات اولیه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان به پایان رسید

عصر بازار- معاون فراساحل شرکت تاسیسات دریایی با اشاره به اتمام مطالعات اولیه (Desk Study) خط لوله صادارات گاز ایران به عمان گفت:‌ انتظار داریم تا مهرماه پروژه را به مرحله مهندسی پایه برسانیم.

مطالعات اولیه خط لوله صادرات گاز ایران به عمان به پایان رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمدرضا بهاری با بیان این که پروژه مطالعات صادرات گاز به عمان از دو بخش خشکی و دریایی تشکیل شده است، افزود: مطالعات بخش خشکی با همکاری مشاوران داخلی شامل ایستگاه کمپرسورها و احداث خط لوله به طول 200 کیلومتر تا ساحل است که هم اکنون روند مطلوبی دارد.

    وی با بیان این که مطالعات اولیه شامل جمع بندی برای انتخاب مسیر احداث خط لوله صادراتی به پایان رسیده است، اظهارکرد: هم‌اکنون در حال مسیریابی احداث خطوط لوله دریایی در بستر دریا هستیم.

    معاون فراساحل شرکت تاسیسات دریایی ادامه داد: باید تا مهرماه امسال پروژه را به مرحله مهندسی پایه رسانده و همه فعالیتهای مربوط به بخش مطالعاتی را نهایی کرده و به کارفرما تحویل دهیم تا آنها نیز براساس مدارک تهیه شده به برگزاری مناقصه اقدام کنند.

    وی افزود: شرکت تاسیسات دریایی نیز پیش از این اعلام کرده بود که این آمادگی را دارد تا در اجرای این پروژه مشارکت داشته باشد؛ منتهی باید در مناقصه شرکت کنیم.

    مطالعه طرح ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عمان در دو بخش خشکی و دریایی تعریف شده است که مطالعه بخش دریایی صادرات گاز ایران به عمان، ٢٩ شهریورماه پارسال به شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران (IOEC) سپرده شد و قرارداد آن میان مدیران عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران و سیف بن حمد السلمانی، مدیرکل برنامه ریزی و ارزیابی پروژه ها در وزارت نفت و گاز عمان امضا شد.

    سلطان‌نشین عمان از سالهای پیش خواهان دریافت گاز از ایران بوده است و در همین زمینه در اسفندماه ١٣٩٢ قراردادی با ایران برای واردات روزانه ٢٨ میلیون مترمکعب گاز امضا کرد.

    براساس گزارش وزارت نفت، قرارداد فروش گاز ایران به عمان در سال 2013 امضا شد و این قرارداد 60 میلیارد دلاری، برای ٢٥ سال اعتبار دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها