عصر خودرو

عربستان به عرضه نفت تک محموله ای روی آورد

عصر بازار- عربستان برای نخستین بار وادار شد یک تک محموله نفتی را به شرکت پالایشگر کوچک و مستقل شاندونگ چمبرود چین بفروشد.

عربستان به عرضه نفت تک محموله ای روی آورد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شانا، آنچه برای بازار اهمیت بیشتری دارد این است که عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت جهان به فروش نفت مطابق معمول از طریق قراردادهای درازمدت، پایان داده است.

    پیش بینی می شود این محموله 730 هزار بشکه ای در ماه ژوئن از مخزن ذخیره اجاره ای شرکت نفت دولتی عربستان سعودی در ژاپن، تحویل خریدار شود.

    تحلیلگران سیتی بانک از جمله ایی دی مورس مستقر در نیویورک در گزارش ٢٥ آوریل گفتند: اخبار  فروش محموله عربستان در بازار تک فروشی آسیا، ممکن است نشانگر گشوده شدن فصل تازه ای در راهبردهای عربستان باشد.

    قیمت نفت خام تقریبا 40 درصد پایین تر از نوامبر 2014 است که عربستان تصمیم گرفت به همراه اعضای سازمان کشورهای صادر کننده نفت «اوپک» به عرضه نفت برای حفظ سهم بازار به رغم پر شدن ذخایر جهانی، ادامه دهد.

    به گفته ٢ فرد آگاه، عربستان طرح توسعه حوزه نفتی شیبه را تا پایان ماه مه برای حفظ ظرفیت کل  تولید خود تکمیل خواهد کرد.

    بر اساس ارزیابی سیتی گروپ، احتمالا هدف عربستان تولید روزانه 500 هزار بشکه نفت اضافی است که به این ترتیب تولید روزانه این کشور همزمان با اوجگیری تقاضا برای نفت برای تولید برق، به ١١ میلیون بشکه خواهد رسید.

    تولید نفت عربستان در ژوییه گذشته به سطح بی سابقه 10 میلیون و 570 هزار بشکه در روز رسید که سبب کاهش قیمت برنت دریای شمال برای سومین سال پیاپی شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها