عصر خودرو

نخست وزیر هند در راه ایران؛

برنامه همکاری معدنی تهران- دهلی نو

عصر بازار- رئیس کنفدراسیون صنعت هند، از برنامه نخست وزیر این کشور برای سفر به ایران خبر داد و گفت: این کنفدراسیون نیز برای توسعه روابط دو کشور به ویژه در بخش معادن و صنایع معدنی تلاش می کند.

برنامه همکاری معدنی تهران- دهلی نو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایمیدرو، «نائوشاد فوربس» (Naushad Forbes) در دیدار با مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت اظهار داشت: تهران - دهلی نو دارای مشترکات فرهنگی و اقتصادی هستند و همکاری در بخش معادن دیگر کشورها از جمله افغانستان می تواند شکل اجرایی به خود گیرد.
    وی اضافه کرد: ایران از قابلیت بالایی برای رشد در ‌بخش اکتشاف،‌ فناوری، بازاریابی و توسعه بازار معدن و صنایع معدنی برخوردار است که می توان از آنها بهره برد و هندوستان برای همکاری در این بخش آمادگی دارد.
    فوربس خاطرنشان کرد: ایران و هند برنامه وسیعی برای استفاده از منطقه چابهار برای توسعه همکاری ها دارند و کنفدراسیون صنعت هند با توجه به تجارب بین المللی خود، شرایط مساعدی برای اجرای طرح های مشترک معدنی دارد.
    رئیس کنفدراسیون صنعت هند گفت: بخش های ماشین آلات و تجهیزات معدنی،‌ مواد خام، اکتشاف، انرژی، سنگ های تزئینی،‌ سیمان و ... از جمله زمینه های همکاری دو کشور به حساب می آید و مشارکت در برنامه های اکتشافی ایران و کشورهای همجوار، یکی از بخش های مورد علاقه دهلی نو است.
    برپایه این گزارش، مهدی کرباسیان رئیس هیات عامل ایمیدرو نیز گفت: تامین مالی و سرمایه گذاری مستقیم یا به صورت مشترک، زمینه مساعدی را برای همکاری دو کشور فراهم می سازد.
    رئیس هیات عامل سازمان توسعه ونوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو) افزود: آمادگی لازم از سوی ایمیدرو برای توسعه روابط در حوزه صنایع پایین دستی معدن به منظور ایجاد ارزش افزوده،‌ اکتشاف،‌ محیط زیست،‌ آب، امور زیربنایی و احداث بندر با طرف های هندی وجود دارد.
    وی افزود: چنانچه کنفدراسیون صنعت هند علاقمند به همکاری با بخش خصوصی ایران است، می تواند با همکاری اتاق بازرگانی ایران برنامه هایی نیز در این بخش انجام دهد.
    همراه با دبیرکل، مدیران 18 شرکت بزرگ از کنفدراسیون صنعت هند(CII) در این نشست حاضر بودند.
    کنفدراسیون صنعت هند به عنوان تشکل غیردولتی در سال 1895 تاسیس شد و شمار اعضای آن هشت هزار نفر (حقیقی و حقوقی) است و در ایجاد صنایع با سیاست توسعه پایدار و توجه به معیارهای زیست محیطی را به عنوان ماموریت خود برگزیده است.
    براساس گزارش های منتشر شده، هندوستان بیش از 96 نوع ماده معدنی را در خود جای داده که از نظر تنوع در موقعیت خوبی قرار دارد، درحالی که به استناد اطلاعات وزارت صنعت، معدن وتجارت ایران، تاکنون وجود 68 نوع ماده معدنی در کشور به تایید رسیده است.
    هند روی ذخایری از جمله سنگ‌آهن، مس، کرومیت، روی، طلا، منگنز و غیره قرار گرفته و همچنین معادن بزرگی از زغال‌سنگ و باریت دارد که رتبه سوم و یازدهم جهان را در تولید از آن خود کرده است .
    میزان ذخایر شناسایی شده ایران بیش از 57 میلیارد تن (غیر از فعالیت های اکتشافی در دولت یازدهم) که از این رقم حدود 37 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است و شمار 10 معدن کشور در اندازه های جهانی از جمله سنگ آهن، مس ، سرب و روی معرفی شد.
    هند در صنعت آلومینیوم 27 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کرده است که اگر به نتیجه برسد، در سال های آیندهبه عنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان آلومینیوم در جهان تبدیل می‌شود.
    جمهوری اسلامی ایران اکنون حدود 350 هزار تن تولید شمش آلومینیومی دارد که در افق 1404 دستیابی به ظرفیت 1.5 میلیون تن در این بخش مورد انتظار است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها