عصر خودرو

تورم در اتحادیه اروپا ۲ رقمی شد

عصر بازار- نرخ تورم اتحادیه اروپا برای نخستین بار در تاریخ تاسیس این اتحادیه ۲ رقمی شد و به ۱۰.۱ درصد رسید.

تورم در اتحادیه اروپا ۲ رقمی شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، پایگاه خبری کمیسیون اروپا (یورو استات) اعلام کرد متوسط نرخ تورم در اتحادیه اروپا طی اوت 2022 به 10.1 درصد رسیده است. نرخ تورم اتحادیه اروپا در این ماه نسبت به ماه قبل 0.3 واحد افزایش داشته است. در ماه جولای متوسط نرخ تورم 27 عضو اتحادیه اروپا 9.8 درصد اعلام شده بود.

    بر اساس این گزارش برای نخستین بار در طول تاریخ تاسیس اتحادیه اروپا (از سال 1993) است که نرخ تورم در این اتحادیه دو رقمی می‌شود و به بالاتر از 10 درصد می‌رسد. نرخ تورم 10.1 درصدی در ماه اوت امسال نسبت به تورم 3.2 درصدی اوت سال گذشته بیش از 3 برابر شده است.

    بالاترین تورم ثبت شده در میان اعضای اتحادیه اروپا در ماه اوت امسال مربوط به استونی بوده است. نرخ تورم این کشور در ماه اوت 2022 بالغ بر 25.2 درصد گزارش شده است. کمترین رقم تورم نیز مربوط به فرانسه بوده است. فرانسه در اوت امسال با نرخ تورم 6.6 درصدی مواجه شده است.

    بر اساس این گزارش از 27 عضو اتحادیه اروپا 15 کشور در اوت امسال با تورم بالای 10 درصد مواجه بوده اند. این کشورها عبارتند از بلژیک، اسپانیا، یونان، اسلونی، کرواسی، رومانی، اسلوکی، هلند، لهستان، بلغارستان، چک،مجارستان، لیتوانی، لتونی و استونی.

    در میان کشورهای اروپای غربی، هلند بیشتر از بقیه با معضل تورم مواجه شده است. نرخ تورم این کشور در اوت 2022 به 13.7 درصد رسیده است که بیشتر از هر کشور دیگر در اروپای غربی است.

    برچسب ها