عصر خودرو

۳نیروگاه جدید برق درجنوب ایران راه‌اندازی می‌شود

عصر بازار- یک مقام مسئول از راه‌اندازی سه نیروگاه جدید برق در جنوب کشور تا تابستان سال‌جاری خبر داد.

۳نیروگاه جدید برق درجنوب ایران راه‌اندازی می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، همزمان با افزایش چراغ خاموش مصرف برق ایران و احتمال آغاز موج گرمای بهاری از اواسط اردیبهشت ماه، بهره برداری از طرح‌های جدید نیروگاهی به منظور کاهش خطر خاموشی ها در دستور کار قرار گرفته است.

    در شرایط فعلی ظرفیت تولید برق ایران حدود 74 هزار مگاوات است و پیش بینی می شود مطابق با برنامه زمان بندی دست کم سه واحد نیروگاهی در جنوب کشور در مدار بهره برداری قرار بگیرد.

    محسن طرزطلب درباره آخرین وضعیت راه اندازی نیروگاه‌های جدید برق در جنوب کشور، گفت: دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر در تابستان سال جاری به شبکه سراسری برق سنکرون خواهد شد، گفت: هماهنگی های لازم با شرکت مدیریت شبکه، دیسپاچینگ ملی و سرمایه گذار بخش خصوصی به منظور رفع تمامی موانع پیوستن این نیروگاه به شبکه برق کشور انجام گرفته است.

    مدیرعامل شرکت مادرتخصصی تولید نیروی برق حرارتی همچنین با اعلام اینکه با تکمیل و تسریع راه‌اندازی دو واحد گاز نیروگاه سیکل ترکیبی سمنگان در استان کرمان یکی دیگر از برنامه‌های برقی در جنوب کشور است، بیان کرد: علاوه بر این برای احداث یک واحد نیروگاه سیکل ترکیبی در زرند استان کرمان از دیگر برنامه های در دست اجرا است.

    این مقام مسئول ظرفیت تولید نیروگاه سیکل ترکیبی زرند کرمان را شامل دو واحد گازی و یک واحد بخار به ظرفیت 484 مگاوات عنوان کرد و افزود: در مجموع با بهره برداری از نیروگاه های در دست اجرا در کرمان حدود یکهزار و 500 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور افزوده خواهد شد.

    نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر، نیروگاه سمنگان و نیروگاه کهنوج در شهرستان کهنوج  قرار دارند و توسط سرمایه بخش خصوصی و یا از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در حال ساخت و راه اندازی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها