عصر خودرو

شرکت‌های نفتی اعلام کردند

ورود سرمایه‌های جدید به صنعت نفت با افزایش قیمت‌ها به ۵۰ دلار

عصر بازار-شرکت های فعال در صنعت نفت اعلام کردند اگر قیمت ها به بالای ۵۰ دلار در هر بشکه برسد موجب تشویق فعالیت های حفاری بیشتر یا ورود سرمایه های جدید به صنعت نفت خواهد شد.

ورود سرمایه‌های جدید به صنعت نفت با افزایش قیمت‌ها به ۵۰ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت جادویی جدید در صنعت نفت جهان 50 دلار است. شرکت بی پی، شرکت نابورس اینداستریز مالک سکوهای حفاری و پایونیر نچرال ریسورسز، شرکت فعال در اکتشاف نفت همگی در طی 24 ساعت گذشته اعلام کرده اند که اگر قیمت ها به بالای 50 دلار در هر بشکه برسد موجب تشویق فعالیت های حفاری بیشتر یا ورود سرمایه های جدید به صنعت نفت خواهد شد.

    در حالی که قیمت نفت به بیش از 45 دلار در هر بشکه رسیده، صنعت نفتی که برای قابلیت رقابت هزینه هایش را کاهش داده، آماده دریافت نشانه هایی از ثبات در سطحی از قیمت است که کمتر از نیمی از متوسط قیمت سال 2014 به شمار می آید.

    به گفته تحلیلگران موسسه وود مکنزی، اگر متوسط قیمت نفت به 53 دلار برسد، 50 شرکت بزرگ نفتی جهان می توانند روند کاهش ورود سرمایه به این صنعت را متوقف کنند.

    نابورس که بزرگترین مجموعه سکوهای حفاری ساحلی جهان را در اختیار دارد گفته، قبلا گفت وگوهایی را با چند مشتری بزرگ درباره طرح های افزایش فعالیت اکتشافی در نیمه دوم سال، به شرطی که قیمت ها به بالای 50 دلار برسد آغاز کرده است.

    فراسر مک کی، معاون تحلیل شرکت ها در موسسه وود مکنزی گفت: «موضوع تنها لمس رقم 50 دلاری نیست... مسئله باقی ماندن قیمت ها در سطح بالای 50 دلار است تا بتوان با فرض قیمت های بالای 50 دلار پروژه هایی را که در رقم 50 دلار به صرفه هستند را آغاز کرد.»

    سرمایه گذاری در صنعت جهانی نفت سال گذشته بیش از 100 میلیارد دلار کاهش داشت و امسال نیز این کاهش ادامه دارد، به نحوی که به گفته موسسه شلومبرگر آن را بدترین بحران مالی صنعت نفت جهان خوانده است. تنها در آمریکای شمالی انتظار می رود سرمایه گذاری ها در سال گذشته 50 درصد کاهش داشته باشد.

    قیمت نفت نسبت به پایین ترین رقم 12 سال گذشته که در ماه ژانویه به ثبت رسید، حدود  دو سوم ترمیم شده و نفت برنت به بالای 45 دلار رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها